ik heb een probleem met qubino flush dimmers. ik gebruik de homey early 2019 controller.
ik heb de dimmer aangesloten op alleen i1.
als ik de wandschakelaar aanzet dan gaat de lamp aan en kan ik hem dimmer. als ik hem dan met de app probeer uit te zetten dan gaat dit niet. in de homey app gaan mijn statussen ook continu aan/uit en bij de dimmer van hoog naar laag. andersom is dit probleem eigenlijk ook.
in de geavanceerde instellingen heb ik de goede wandschakelaar gekozen ( tuimelschakelaar )
iemand enig idee wat er fout gaat?
ik heb een foto van de plafond montage toegevoegd. ( tijdelijk tot het probleem is opgelost )
ik probeer ook 2 korte filmpjes toe te voegen hoe het er in mijn homey app uit ziet maar dat lukt me niet. kan dit op een manier alsnog toegevoegd worden?
Het is een dimmer die ik via Marktplaats heb gekocht ( 2 stuks en ze reageren beide hetzelfde )
Er hangt een eettafel lamp aan met dimbare lampen. Met mijn klikaanklikuit acm-250-ld had ik deze problemen helemaal niet.
Het dimmen doe ik alleen via de app.
Met de oude klikaanklikuit kon ik de lamp met de schakelaar en app en aparte dimmodule dimmen.
Ik dacht ik ga over naar goede zwave domotica van o.a. qubino en Fibaro maar op dit moment wordt het weer nog niet beter van.
Kan bij Qubino geen documentatie vinden van de dimmer ZMNHDA2.
Als ik bij andere qubino dimmers kijk, dan zie ik dat:
ORDERING CODE Z-WAVE FREQUENCY
ZMNHDD1 868,4 MHz
ZMNHDD2 921,4 MHz
ZMNHDD3 908,4 MHz
ZMNHDD4 869,0 MHz
ZMNHDD5 916,0 MHz
Dus het laatste cijfer geeft de frequentie aan,
waarbij 1 = 868.4 MHz de europese frequentie is
en laatste cijfer 2 is dan 921,4 MHz wat de Amerikaanse frequentie is.
Daarom ben ik bang dat je een Amerikaanse versie hebt, helaas.
ik heb deze vraag bij qubino neer gelegd. ben benieuwd. aangezien de vorige eigenaar in NL er geen problemen mee had kan ik me niet voorstellen dat dit het probleem is. even afwachten maar. ik hoop eigenlijk dat er nog meerdere mensen zijn met opties? heb je overigens enig idee hoe ik een heel kort filmpje kan toevoegen op dit forum? dan kan ik laten zien hoe vreemd het er in de homey app uitziet, qua dimstatus en de status in de βhomeβ stand. in ieder geval wel alvast bedankt voor het meedenken. gr. mario
Goed idee, ben beniewd wat er uit komt, inderdaad als dimmen wel werkt, is het onwaarschijnlijk dat de frequentie fout is. Filmpjes plaatsen heb ik geen ervaring mee, maar plaatjes is gewoon copy-paste, of het βbergβ icoontje.