Fout opgetreden tijdens toevoegen Qubino dimmer

Goedemorgen allemaal, ik heb het mooie idee gehad om alle spots in mijn nieuwe huis te dimmen via de Qubino Dimmer Din ZMNHSD. Ik heb er 10 in de meterkast en ben nu sinds gisteren aan het proberen de dimmers aan te sluiten op de Homey. Helaas zonder succes. Ik gebruik de ‘service’ knop op de dimmers om ze te ‘verbinden’ met Homey. Bij de wizard van apparaat toevoegen moet ik de 1e stap doorlopen, service knop 2-6 seconden vasthouden. Gaat goed > 1 groen vinkje. Dan stap 2, weer de service knop 2-6 seconden vasthouden. Gaat goed > 2e groene vinkje.

Maar dan bij iedere dimmer geeft Homey aan:

  • er is een fout opgetreden, probeer het opnieuw.

Heb ik verkeerde Qubino versie van de app oid? Ik heb Qubino laten installeren vanuit de Homey app, dus ga er vanuit dat ik de goede versie heb.

Ik hoop dat iemand me kan helpen, want sommige groepen in mijn huis heb ik geen fysieke pulse schakelaar - en kan dus geen licht aan/uit doen op de oude manier :wink:

Tijdens het koppelen moet de afstand tussen homey en de dimmer, minder dan 30cm zijn, anders kan de koppeling mislukken.

Dank je wel voor jouw reactie. De Honey is op afstand van 15cm van alle dimmer vandaan. Ik had al gelezen dat dat in ieder geval voor het koppelen zo dichtbij moest. Ik probeer het nogmaals met de Homey nog dichterbij

Ik houd de homey met mijn handen ‘tegen’ de dimmers aan tijden het ‘toevoegen’. Maar ik blijf dezelfde melding krijgen na stap 2 (toevoegen) - er is een fout opgetreden tijdens het toevoegen.

Ik hoop dat iemand meer kennis/tips heeft.

Probeer het eens met het include-flapje/drukknopje aan de achterkant i.p.v. de aangesloten schakelaar.

Ik heb alle dimmers gereset, herstart en ook Homey terug gezet maar fabrieksinstellingen. Daarna ging het zeer eenvoudig.

Bedankt voor de reacties.