Puch notificatie werkt niet meer op Iphone

Ik krijg al een tijdje geen meldingen (push notificaties) meer van Homey. Het lijkt erop dat dit is gekomen nadat ik een nieuwe iphone in gebruik heb genomen. Maar dat weet ik niet zeker. Heeft iemand hier ervaring mee hoe ik het weer werkend kan krijgen?

Ik vermoed dat de push notificaties nog naar je oude phone worden gestuurd.
Wellicht lost dit het op:

Op beide telefoons:
Log uit van de app,
daarna de app compleet verwijderen,
en beide telefoons opnieuw opstarten.

Nu installeer je de app enkel op je nieuwe telefoon en log in.

Heb zelfde probleem maar oude iphone niet meer in bezit hoe los ik het dan op?

De huidige Homey smartphone app (vanaf versie 8.1.0) lijkt een bug te hebben. Controleer of de Homey app voorkomt op je iPhone (Instellingen → Meldingen) en of “Meldingen toestaan” is geactiveerd.
Als de Homey app niet in de lijst staat, activeer dan pushmeldingen in de Homey app voor een van de apps die in de tijdlijn staan: Home → Tijdlijn image → bijv. Aanwezigheid → Activeer pushmeldingen

Vertaald met deepl.com

1 Like

Helaas heeft dat niet geholpen. Dankjewel in ieder geval voor de tip.

1 Like

Na het opnieuw installeren zie ik Homey er niet meer tussen staan bij de instellingen → meldingen.
In de homey app zijn de pushmeldingen op de tijdlijn niet te activeren. Deze zijn grijs.
Nog andere ideeeen?

Iets anders gebruiken, bv de handige CallMeBot app. Met (een van de 4) messaging apps heb je meteen een mooi overzicht, op datum en tijd gesorteerd en “zoekbaar”, evt. incl. afbeeldingen

1 Like

Heb je de iPhone al opnieuw opgestart? Toen kon ik de push notificatie activeren.

Vertaald met deepl.com

Zojuist nog maar een keer geprobeerd, maar helaas zonder resultaat. Wat me opvalt is dat ik het op mijn ipad wel gewoon aan kan zetten en dan werkt het ook gewoon. Het lijkt dus aan de app op de telefoon te liggen. Ik durf de app op de ipad nu ook niet bij te werken, want dan ben ik het daar mogelijk ook kwijt.

CallMeBot zou een alternatief kunnen zijn, echter ben ik normaal gesproken tevreden over de ingebouwde notificatie functionaliteit.

Ik had hetzelfde probleem en kon het oplossen. Overigens was het ook niet mogelijk om locatiebewaking te activeren in de instellingen van de iPhone. Dit item ontbrak ook volledig na het opnieuw installeren van de Homey-app. Pas toen ik locatiebewaking activeerde in de Homey app werd het ook weergegeven in de iPhone instellingen.
Mijn advies is om contact op te nemen met Athom support.

Vertaald met deepl.com

Het probleem lijkt verholpen, de oplossingen is uiteindelijk het opnieuw installeren van de app, daarna de Homey herstarten en daarna uitloggen en opnieuw inloggen op de app. Dit werkt nu voor mij in ieder geval. Bedankt voor het meedenken allemaal.

1 Like

Ik had dat probleem ook. Heb me uitgelogd en opnieuw ingelogd op de app op mijn iphone. Daarna werte het weer…