Push berichten komen niet binnen

Ik heb sinds een maand een nieuwe homey daar mijn oude software problemen had . Nu heb ik enkele flows gemaakt waarin er ook een push bericht naar mijn telefoon word gestuurd echter komen deze niet aan . Ik heb in mijn trelefoon gekeken en hier staan de notificaties goed. Heb de homey al opnieuw opgestart en de flow opnieuw gemaakt echter heeft dit niet mogen baten.
Heeft iemand tips voor mij ?

m.v.g.

Gregor

Als je telefoon een iPhone is, zou je het volgende kunnen proberen:

ik heb inderdaad een iphone. ik heb even geëxperimenteerd en zodra ik de variabelen “opgeef als niemand thuis is” dan verstuurd hij geen push bericht. bij andere variabelen wel .

Allereerst welkom op de Homey Community!

Lees de Welcome to the forum! post hier om er zeker van te zijn dat je op de hoogte bent van de forumregels.

Welkom op het forum

Dit topic is verplaatst naar het Nederlandse deel van het forum, graag je aandacht voor het kiezen van de juiste categorie/taal.

Wanneer je problemen hebt met de Moderatie acties neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op via een Prive bericht.

Wellicht kun je een screenshot delen van de flow die niet werkt.

En, hoe bepaal je of iemand wel/niet thuis is?

Dan werkt de pushberichten service zelf dus prima?
In tegenstelling tot topic titel…

![IMG_7785|295x500](upload://n0H51WGA37F9m47kmr2m2T4BksG.jpeg

via mijn telefoon(gps) weet het systeem dat ik niet thuis ben

dat is correct, vanmiddag dus achter gekomen

kennelijk lukt het me nog niet om een screenshot mee te sturen

Krijg je wel een pushbericht als je de flow laat triggeren op alleen jouw afwezigheid (dus niet controleren of iedereen afwezig is, maar specifiek jij)?

de letterlijke tekst is : als niemand thuis is

Bedoel je deze?

Dat is geen ALS-/trigger-kaart, maar een EN-kaart. Die gaat dus niet vanzelf af, maar gebruik je om vast te stellen of niemand thuis is na een eerder afgegane trigger.

De triggerkaart die afgaat als de laatste persoon weg gaat is de volgende:

En nogmaals mijn eerdere vraag:

ik bedoel inderdaad diegene die je in het voorbeeld laat zien. Op de vraag hoe laat je weten of er niemand thuis is. Ik ben ervan uitgegaan dat er een koppeling is naar mijn telefoon waardoor mijn homey ziet dat ik binnen een x straat van mijn woning ben of niet. mag ik dan veronderstellen dat dit niet zo is ? bij mijn vorige homey pro had ik dezelfde flow gemaakt en die werkte wel. De logische volgende vraag is dan : hoe kan ik het configureren dat ik een melding krijg als de deur open gaat als ik niet thuis ben.

Als je de eerste kaart gebruikt uit mijn post (die dus geen trigger kan zijn), wat is dan wél de trigger in je huidige flow?

Het lastige voor mij is dat ik je flow niet kan zien. Wellicht kun je hem in tekst uitleggen: ALS dit plaatsvindt, EN deze condities gelden, DAN doe dit.

Homey kan je telefoon inderdaad gebruiken om vast te stellen of je aanwezig bent. Is die optie geactiveerd op je telefoon? Je kunt dit als volgt controleren in de mobiele app op je telefoon: tik op Meer (drie puntjes) onderin de balk > tik op je profiel (bovenin) > controleer of de volgende knop aanstaat:

Beste Sunbeech

nadat ik je tip heb toegepast is het probleem opgelost .

bedankt voor de hulp

dan kan deze treath gesloten worden

1 Like