Problemer med Wi-Fi

Hei.

KjÞpte en helt ny homey pro nÄ forrige fredag.
Har hatt Wi-Fi problemer siden jeg satt den opp.

NÄr jeg fikk satt den opp fÞrste gang sÄ installere jeg en del apper, Philips hue, tibber, Script etc og alt virket som det skulle, men sÄ plutselig stod det at Homey er frakoblet. Hjalp ikke Ä dra ut pluggen Ä sette den inn igjen, sÄ mÄtte resette enheten og installere alt igjen fra backup. 3 timer senere: homey er frakoblet.

Da gjord jeg fĂžlgend:

Har gjort fĂžlgende:

• Delt nettet i 2.4 og 5 GHz med forskjellige SSIDer.
  • Gitt homey en statisk IP.
  • Skrudd av alle avanserte funksjoner pĂ„ ruteren (Asus XT8), slik at ruteren er som en gammel ruter fra 2010.
  • Koblet til en ny Lader.

Fikk homey opp Ă„ kjĂžre igjen. Men etter noen timer: Homey Pro er frakoblet.

Restartet homey og Wi-Fi, fikk kommet inn i menyen, slettet alle Athom apps.

Da virket enheten i noen dager, helt til jeg installerte Athom appen Fibaro.
Igjen sÄ begynner problemet med Wi-Fi

Kan det vÊre slik at Athom sine egne apps forÄrsaket chrash av Wi-Fi?
Eller har jeg en dÄrlig enhet?

2 Likes

Ikke det mest aktive forument :frowning:
PrĂžvd Ă„ kontakte kundeservice her, men ingen svar

Dette var et veldig spesifikt problem. Jeg ville sÞkt litt rundt i det engelske forumet for andre med samme problem. Jeg har ikke opplevd noe sÄnt.

Ellers er det en mer aktiv facebook-gruppe pÄ norsk. Jeg har pÄ en mÄte ikke lyst til Ä reklamere for den for jeg synes heller folk burde bruke dette forumet, men det er et alternativ Ä hÞre der.

1 Like

Mottok en ny Pro forrige uke, og opplever akkurat samme problem.
Jeg sendte en klage til selger pÄ dette.

Har du, Mr. Sol, funnet lÞsning pÄ problemet?

Tror dere bÞr ta en sjekk av hvilke kanaler dere har wifi pÄ. At homey krasjer ved Ä vÊre koblet til wifi er ikke et problem, da hadde alle hatt det. Google wifi er det mange som har problemer med pÄ ting generelt som gÄr pÄ 2,4ghz. Dere kan feks prÞve Ä dele opp 2,4 i et egent nett med egen ssid og se om det hjelper. Ellers sier ofte appen frakoblet pÄ android hvis du har byttet nett (feks fra wifi til 4/5g), men da er det bare Ä lukke app og starte igjen.

Wifi kanaler stÄr pÄ Auto, men jeg slo av WiFi6 pÄ min router, og etter det har Homey funket stabilt

Fant du noen annen lĂžsning enn Ă„ skru av wifi6?

Etter at vi fikk ny Telia router (F1) hvor 2,4ghz nett alltid velger kanal selv, fikk Homey pro problemer. Den fungerer ikke pÄ kanal 12 og 13. Fikk tilsendt en testenhet fra Homey, men den hadde samme problem. Kan vÊre noen chiper som klarer kanal 12 og 13 i andre Homey pro, men disse to klarte det ikke. LÞsningen ble Ä sette opp ett annet acesspunkt for 2,4ghz som jeg kan velge kanal pÄ selv og unngÄ 12 og 13.

1 Like

Har samme problem. Noen som kan hjelpe meg ? :sweat_smile:

Jeg ville sjekket hvilke kanal som ditt 2,4 GHZ wi-fi nett bruker. Om du ikke ser det i router, kan du om du har iPhone eller IPad laste ned appen «AirPort» og i innstillinger slÄ pÄ WI-Fi sÞker. Da kan du sjekke hvilke nett og kanaler som brukes. Er ditt nett pÄ kanal 1 til 11 bÞr det fungere greit, er det pÄ 12 eller 13 sÄ har du samme problem som jeg hadde.

Hei
Hvordan bytter man pÄ kanaler? Den appen du nevner funker ikke. Viser at den finner ikke noen nett. :sweat_smile::sweat_smile:

ons. 23. aug. 2023 kl. 18:15 skrev Kjell Atle Haaberg via Homey Community Forum <notifications@athom.discoursemail.com>:

Du mÄ slÄ pÄ wifi under innstillinger. Se bilder. Da fÄr du Wi-Fi sÞk tilgjengelig oppe i hÞre hjÞrne nÄr appŽn Äpnes.

Hvordan og om du kan endre kanal pÄ router mÄ du undersÞke i routerens manualer.

Bruk kablet nett sÄ er alt i orden

Jeg har et elsk hat forhold til homey! Elsker funksjonalitet og hvor enkelt det er. Jeg har hatt problemer etter strÞmbrudd. Forrige strÞmbrudd drepte forrige homey jeg hadde. Fikk ny homey pro, da de homey ikke klarte finne feilen. Hovedbryteren gikk pÄ huset nylig nÄr vi tok den i forbindelse med flytting av inntak. NÄ har shiten her klikket fullstendig ogsÄ! Jeg fÄr fysisk kontakt med den, men pinger ut og mister tilkobling i et sett. Noen som har et annet alternativ som funker bedre eller tips til hva jeg kan gjÞre?
Har kostet pĂ„ huset en formue for Ă„ fĂ„ et funksjonelt smartsystem sĂ„ er litt oppgitt over hele greia. Har valgt alt fra hvitevarer, jacuzzi, elbil ladere, dĂžrlĂ„ser, lydsystemer og lydsystemer som skulle vĂŠre homey kapabelt. Homey frustrerer meg omtrent pĂ„ samme nivĂ„ som rentebanene og politikken som fĂžres om dagen​:joy::see_no_evil:

Hei, har en Bridge og en Homey Pro23 som har fungert fint siden jeg koblet de til. Jeg valgte Ă„ koble til Pro23 med kabel og den har vĂŠrt stabil. Ser at mange sliter med kommunikasjon med wifi.

1 Like

Jeg sitter med samme erfaring. Har bridge ogsÄ bÄde bridge og nye pro :slight_smile: