Problemer med Wi-Fi

Hei.

Kjøpte en helt ny homey pro nå forrige fredag.
Har hatt Wi-Fi problemer siden jeg satt den opp.

Når jeg fikk satt den opp første gang så installere jeg en del apper, Philips hue, tibber, Script etc og alt virket som det skulle, men så plutselig stod det at Homey er frakoblet. Hjalp ikke å dra ut pluggen å sette den inn igjen, så måtte resette enheten og installere alt igjen fra backup. 3 timer senere: homey er frakoblet.

Da gjord jeg følgend:

Har gjort følgende:

  • Delt nettet i 2.4 og 5 GHz med forskjellige SSIDer.
  • Gitt homey en statisk IP.
  • Skrudd av alle avanserte funksjoner på ruteren (Asus XT8), slik at ruteren er som en gammel ruter fra 2010.
  • Koblet til en ny Lader.

Fikk homey opp å kjøre igjen. Men etter noen timer: Homey Pro er frakoblet.

Restartet homey og Wi-Fi, fikk kommet inn i menyen, slettet alle Athom apps.

Da virket enheten i noen dager, helt til jeg installerte Athom appen Fibaro.
Igjen så begynner problemet med Wi-Fi…
Kan det være slik at Athom sine egne apps forårsaket chrash av Wi-Fi?
Eller har jeg en dårlig enhet?

2 Likes

Ikke det mest aktive forument :frowning:
Prøvd å kontakte kundeservice her, men ingen svar…

Dette var et veldig spesifikt problem. Jeg ville søkt litt rundt i det engelske forumet for andre med samme problem. Jeg har ikke opplevd noe sånt.

Ellers er det en mer aktiv facebook-gruppe på norsk. Jeg har på en måte ikke lyst til å reklamere for den for jeg synes heller folk burde bruke dette forumet, men det er et alternativ å høre der.

1 Like

Mottok en ny Pro forrige uke, og opplever akkurat samme problem.
Jeg sendte en klage til selger på dette.

Har du, Mr. Sol, funnet løsning på problemet?

Tror dere bør ta en sjekk av hvilke kanaler dere har wifi på. At homey krasjer ved å være koblet til wifi er ikke et problem, da hadde alle hatt det. Google wifi er det mange som har problemer med på ting generelt som går på 2,4ghz. Dere kan feks prøve å dele opp 2,4 i et egent nett med egen ssid og se om det hjelper. Ellers sier ofte appen frakoblet på android hvis du har byttet nett (feks fra wifi til 4/5g), men da er det bare å lukke app og starte igjen.

Wifi kanaler står på Auto, men jeg slo av WiFi6 på min router, og etter det har Homey funket stabilt…

Fant du noen annen løsning enn å skru av wifi6?

Etter at vi fikk ny Telia router (F1) hvor 2,4ghz nett alltid velger kanal selv, fikk Homey pro problemer. Den fungerer ikke på kanal 12 og 13. Fikk tilsendt en testenhet fra Homey, men den hadde samme problem. Kan være noen chiper som klarer kanal 12 og 13 i andre Homey pro, men disse to klarte det ikke. Løsningen ble å sette opp ett annet acesspunkt for 2,4ghz som jeg kan velge kanal på selv og unngå 12 og 13.

1 Like

Har samme problem. Noen som kan hjelpe meg ? :sweat_smile:

Jeg ville sjekket hvilke kanal som ditt 2,4 GHZ wi-fi nett bruker. Om du ikke ser det i router, kan du om du har iPhone eller IPad laste ned appen «AirPort» og i innstillinger slå på WI-Fi søker. Da kan du sjekke hvilke nett og kanaler som brukes. Er ditt nett på kanal 1 til 11 bør det fungere greit, er det på 12 eller 13 så har du samme problem som jeg hadde.

Hei
Hvordan bytter man på kanaler? Den appen du nevner funker ikke. Viser at den finner ikke noen nett. :sweat_smile::sweat_smile:

ons. 23. aug. 2023 kl. 18:15 skrev Kjell Atle Haaberg via Homey Community Forum <notifications@athom.discoursemail.com>:

Du må slå på wifi under innstillinger. Se bilder. Da får du Wi-Fi søk tilgjengelig oppe i høre hjørne når app´n åpnes.



Hvordan og om du kan endre kanal på router må du undersøke i routerens manualer.

Bruk kablet nett så er alt i orden

Jeg har et elsk hat forhold til homey! Elsker funksjonalitet og hvor enkelt det er. Jeg har hatt problemer etter strømbrudd. Forrige strømbrudd drepte forrige homey jeg hadde. Fikk ny homey pro, da de homey ikke klarte finne feilen. Hovedbryteren gikk på huset nylig når vi tok den i forbindelse med flytting av inntak. Nå har shiten her klikket fullstendig også! Jeg får fysisk kontakt med den, men pinger ut og mister tilkobling i et sett. Noen som har et annet alternativ som funker bedre eller tips til hva jeg kan gjøre?
Har kostet på huset en formue for å få et funksjonelt smartsystem så er litt oppgitt over hele greia. Har valgt alt fra hvitevarer, jacuzzi, elbil ladere, dørlåser, lydsystemer og lydsystemer som skulle være homey kapabelt. Homey frustrerer meg omtrent på samme nivå som rentebanene og politikken som føres om dagen​:joy::see_no_evil:

Hei, har en Bridge og en Homey Pro23 som har fungert fint siden jeg koblet de til. Jeg valgte å koble til Pro23 med kabel og den har vært stabil. Ser at mange sliter med kommunikasjon med wifi.

1 Like

Jeg sitter med samme erfaring. Har bridge også både bridge og nye pro :slight_smile: