Problemen met Aeotec Multisensor 6

Jazeker

Dat gaat ook niet naar behoren trouwens. Maar dat ligt aan Homey software DENK ik. Apparaat verwijdert door op apparaat te klikken / tandwiel / Apparaat verwijderen en daarna de wake knop. vervolgen word "Apparaat verwijderd " netjes weergegeven. Deze staat ook niet meer in mijn Homey.

Vervolgens proberen toe te voegen en Homey zegt dat apparaat al aanwezig is ??? Aeotec app opnieuw / homey iphone app opnieuw / Homey reboot. Zelfde melding …

na 40 minuten vloeken en rebooten etc etc naar de HOMEY instellingen gegaan z-wave / Verwijder een Z-wave apparaat. En jawel. Dan ie ie ECHT weg. Dus Apparaat verwijderen via het apparaat zelf werkt ook niet ( Homey bug denk ik ). Gaat lekker zo :frowning:

Edit - Zal GEEN homey bug zijn trouwens maar een Aeotec App bug. Aangezien het verwijderen via de Homey instellingen juist WEL lukt.

1 Like

Even voor de heren @PetervdK en @Rocodamelshekima

Zojuist antwoord van Aeotec ( @JPe4619 )

Try setting:

Parameter 101 [4 byte] = 240 //report all sensors (asides from battery since on USB power)

Parameter 111 [1 byte] = 30 //report the above every 30 seconds

Let me know if this helps with readings, it should be able to pick up outside UV readings being outside of direct sunlight as long as it is installed outdoors.

Dusssss

Morgen maar ff proberen maar heb weinig hoop aangezien mijn settings nog scherper staan afgesteld ( mischien te scherp )

Whatever. Mij aub niet meer taggen.

Kinderachtig maar prima hoor.

Ik snap uw geïrriteerde reactie niet helemaal.
Ik geef gewoon aan dat ik graag niet meer door u getagged wil worden.

Hier ook wat problemen met dezelfde sensor, bij mij hangt hij binnen dus UV is niet direct een probleem waar ik naar gekeken heb, maar helaas de bewegingssensor wel, zelfde problemen als bij TS; na opnieuw pairen gaat alles (heel eventjes) goed maar na korte tijd (meestal binnen een uur) wordt de “laatste” beweging niet meer gestopt tenzij door opnieuw pairen en soms door de sabotage sensor te triggeren werkt spontaan ook de bewegingssensor weer (eventjes).

Blijkbaar heeft de sensor vanochtend mij wel gezien, want nu staat de laatste beweging op 4 uur geleden terwijl er al enkele uren niemand meer thuis is die de sensor kan doen afgaan.

Om afstand tot Homey uit te sluiten heb ik de sensor sinds 2 dagen 20 cm van de Homey af staan en ook hier precies dezelfde issues. Ik heb de sensor overigens via USB power aangesloten en dat ook altijd zo gehad, batterijen (nog) niet gebruikt.

Zijn er nog meer mensen die deze sensor gebruiken en problemen hebben met het feit dat de bewegingssensor vaak niet meer “uit” gaat?

ik heb gisteren mijn homey binnen gekregen.
Bij mij draaide de aeotec sensor nog in mijn domoticz omgeving en heb die daar gisteren uit gehaald en toegevoegd aan homey dat ging allemaal goed en vlotjes.
Maar ik heb hetzelfde probleem dat de bewegings sensor blijft weer geven dat er beweging is.
Ga straks als ik thuis ben de sensor eruit halen en op fabrieks instellingen zetten, hopelijk komt het dan wel goed.

Ik heb hem nog steeds uit. Blijft bij mij problemen geven helaas

bij mij draait firmware 1.10 erop.
ga die niet updaten (zou ook zo 123 niet weten hoe met homey)
Maar bij mijn domiticz deed hij het uitstekend, dus aan de sensor ligt het niet.

Dennis ondanks ik pas en paar dagen mijn homey heb.
Is het probleem van de sensor bij mij opgelost.
Hoe dan.
De sensor eerst excluded van homey.
Daarna met de USB voeding erin (zoals ik hem ook wilde gebruiken) weer toegevoegd.
Nu werkt hij goed.

De eerste keer had ik er batterijen in gedaan om makkelijker er bij te kunnen tijdens het toevoegen

Hi richard, de mijne werkt al maanden op USB. Helaas geen oplossing ( voor mij )

Ja maar toegevoegd terwijl hij met batterijen werkte.

Dus eerst excluded oftewel verwijderen van homey
Dan included op USB voeding.
Dat was bij mij de oplossing.

@Dennis_H74 ik geef je groot gelijk @PetervdK je bent gewoon een azijnzijker! @Dennis_H74 is het trouwens uit eindelijk nu ongveer 1 jaar later gelukt

Wow, geweldige binnenkomer. :+1: :clap: Welkom Brian! :partying_face:

Beste Brian

Welkom :+1:

Ik heb het opgegeven met de sensor. Beweging uitgeschakeld … uv jammer … de rest is prima bruikbaar ( LUX via usb anders ook die functie redelijk nutteloos )

@Dennis_H74 jammer dat je het nog steeds niet opgelost hebt.
Bij mij werkt hij 100%.
Dus zou gewoon mogelijk moeten zijn.

Zoals ik al zei.
1 Sensor excluden
2 evt sensor resetten naar default
3 sensor op plaatsen zoals je hem altijd gebruikt dus of op batterijen of op USB voeding.
4 homey in de buurt van je sensor plaatsen ( ik heb er een accupack tussen van xiaomi die laad en ontlaadt tegelijk.)
5 toevoegen van de sensor

Klaar

Ook ik heb nu een probleem met een multi sensor. Beweging bleef aan. Sensor verwijderd uit apparaten lijst. Sensor ge-reset. Lampje doorloopt dan een ‘regenboog’ ter indicatie dat reset gelukt is.

Probeer hem nu toe te voegen, maar blijft heel lang hangen op dit scherm:


Wel knippert de LED op de sensor groen ten teken dat de include stand geactiveerd is. Er gebeurt vervolgens niets en dan na 2 minuten een communicatie error.

Mijn 5 anders sensoren - ook allemaal usb gevoed - doen het wel.

Ook een PTP gedaan. Niets…
Sensor geprobeerd als generiek z-wave devise toe te voegen. Lukt ook niet

Iemand een suggestie?

Je zou het eens met [APP][PRO] UnZ-Cure (add z-wave devices unsecure) kunnen proberen, als het de encryptie is die communicatieproblemen geeft.

1 Like

:popcorn::popcorn:

Ga ik proberen. Ondanks super hulp van Athom support nog niet gelukt.