Morgen ik heb een probleempje waar ik niet uitkom. Ik heb een RC210 button van INNR gekocht. Geen bridge. Ik heb de button gekoppeld met de innr app in Homey. Dus niet in de iCononnect Hue app (alternatief voor Hue app).
Vervolgens wil ik deze flow starten. Maar het werkt niet. En ik snap er niets van. De INNR button flitst rood als ik hem indruk. Ik weet niet of er ook een groene led in zit. Wie weet wat het probleem is? Voor de test heb ik het uitschakelen op 1 minuut gezet.
Zo te zien heb je de button in Homey gekoppeld aan een infraroodpaneel.
Ik heb de button gekoppeld aan een Philips Hue Smart Plug. En daarachter hangt een infraroodpaneel. Dus de bedoeling is dat je de INNR knop indrukt en dat dan Homey de Philips Smart Plug aanzet (en dus het infraroodpaneel) en na 30 minuten weer uit.
De rc210 koppelen met homey (inrr app) en NIET met de smartplug, dan het eerste kaartje (when) in de flow vervangen door “als er een knop wordt ingedrukt” van de rc210!.
Ik heb dat dacht ik ook:
De INNR button is gekoppeld aan de INNR app in Homey (dus de button is niet direct gekoppeld aan de Smartplug)
De Philips Hue Smartplug is gekoppeld aan de Hue App (iConnectHue app)
Het eerste kaartje is toch de ‘Als’? Er is geen andere mogelijkheid. (When is ALS)
Als ik de flow start in de web app dan gaat het paneel aan. Dus het lijkt er op dat de button niet herkend wordt door Homey (althans het indrukken)
Welke naam heb je de rc210 gegeven in Homey tijdens het koppelen?
Ik had de naam 'INNR Remote Infraroodpaneel" gegeven. Ik heb net voor de derde keer de knop gereset en alles opnieuw toegevoegd. Nu met een Advanced flow en de knop een andere naam gegeven “Smart Button voor Infrarood”.
Nu werkt het wel. Althans. Het aanzetten gaat goed. Het paneel schakelt aan. Echter nu schakelt hij na 50 seconden weer uit. En niet pas na 30 minuten. Vreemd allemaal.
Nou, Dank voor de hulp overigens. Hij lijkt het nu te blijven doen. Wellicht dat er nog wat in de cloud hing…
Kan het zijn dat de gewone flow ook nog bestaat? Die zegt na 1 minuut uit.
Mooi dat hij het doet, wel vreemd dat bij het drukken er een rood ledje brand, meestal een teken dat er iets mis is(lege batterij?, zal niet voor het eerst zijn bij aankoop van een gloednieuw product dat de batterij al leeg is)
Als jij 29 minuten en 10 seconden geleden de knop hebt ingedrukt en in de tussentijd het paneel op een andere manier hebt uitgezet blijft de 30 minuten teller gewoon doorlopen en 50 seconden later zet die het paneel weer uit.
Ah, kijk. Dat is iets waar ik niet over na had gedacht
Dat dacht ik ook, Maar die INNR button heeft alleen een rood ledje. Dat bracht mij ook in verwarring. Overigens is het wel een nette knop. Veel beter dan de Hue smart button. Die gingen hier om de haverklap stuk.
Flic2 buttons zijn ook heel mooi, klein en fijn, maar xtra hub nodig en behoorlijk kostbaar
Ok, Hij doet het weer niet. Maar als ik de knop dichter bij de Homey breng weer wel. Er zitten twee dikke muren tussen. Dus wellicht is dat ook een probleem.
Zou het dan wellicht niet slimmer zijn om de INNR button aan Hue te koppelen en dan via Homey te sturen? Dan is het bereik geen probleem omdat er erg veel Hue lampen hier overal in huis zijn.
Wat kan ik beter doen?
-Een zigbee range extended kopen? (volgens mij kan dat dus ook een zigbee stopcontact oid zijn)
-De knop via Hue aanmelden?
Via de Innr app stelt een eigen netwerk op. Via de Hue app, ook. Beide netwerken staan echter geheel los van elkaar. Een xtra range extender kan de oplossing zijn, idd gewoon een smartplug. Maar Als je al veel van hue hebt, kan je daar mooi op meeliften
Ok, Ik heb veel van Hue. De INNR button is niet gekoppeld aan de INNR app maar aan de Homey INNR app. Ik kan een aantal Zigbee apparaten aanschaffen om een netwerk te maken. Ik vroeg mij af of het een nadeel zou hebben om de INNR button aan de Hue app te hangen ipv rechtstreeks aan de Homey. Maar ik vermoed dus van niet.
Dank allemaal voor de reacties.