Probleem met Athom Hue app

Beste, ik hoop dat dit het juiste platform is. Sinds de upgrade van mijn Homey Pro naar versie 7 (momenteel draait versie 7.2.0) zijn er problemen met de Athom Hue app. Ik heb een flow waarbij een half uur voor de zon onder gaat, mijn lampen thuis en in de tuin aan gaan. Sinds enkele weken gaan de lampen in de tuin aan, en na enkele seconden weer uit. De lampen in het huis werken normaal. Als ik de buitenlampen aan probeer te steken via de Philips Hue app, zelfde probleem: lampen gaan aan en enkele seconden later weer uit.
Als ik de Homey herstart, gaat de flow wel normaal zijn gang (lampen in de tuin blijven aan), tot de volgende dag. Dan weer weigering. Als ik de Athom Hue app uit zet, en de lampen bestuur met de Philips Hue app zijn er geen problemen. Zet is de Athom Hue app terug aan, aan de lampen ogenblikkelijk terug uit. Kan iemand me helpen waar ik moet zoeken om dit te verhelpen?? Lampen al uit de Philips Hue app verwijderd en terug ingezet, Athom Hue app verwijderd en terug geïnstalleerd,… Ik weet het niet meer.

In de mobile app kan je per apparaat zien welke flows er bij horen. Dus bij apparaten je tuinlampen selecteren en dan de flows afdeling:

Daar al die flows even uitschakelen en kijken of het nog steeds gebeurd. Zo weet je of het niet stiekem aan 1 van je flows ligt.

1 Like

Dag Roco, mijn lampen staan gegroepeerd per type kamer en daarop staan de flows toegepast. Als voorbeeld:

Voorbeeld van de flow:

Bij de lampen zelf staat geen flow, aangezien de flows op kamerniveau worden geregeld:

Wat je wel ziet is dat de app de lampen aanstuurt. Voor een voorbeeld van de lampen binnen: kijk naar 6, 7 en 8 dec. Lampen worden aangezet iets na 16u (volgens regel “half uur voor zon onder”) en gaan uit volgens een andere flow (dimmen starten om 22u45 tot 23u, dan lichten uit)

Als ik datzelfde bekijk voor één van de buitenlampen: dan zie je dat op het moment dat ze worden aangezet door de app., dezelfde app ze enkele seconden later weer uit zet. Dit is enkel met de lampen buiten, niet met de lampen binnen. Vandaar mijn “en wat nu…” :wink:

Ik heb een zelfde soort probleem met Philips Hue (via de bridge). Ik heb 5 lampen in mijn tuin. Homey schakelt die met een Flow elke nacht uit na een bepaalde tijd. Enkele seconden later zie je dan dat de Philips Hue app een lamp weer aanzet. Het gebeurt niet altijd en het gebeurt meestal ook maar bij 1 van de 5 lampen. Het lijkt totaal willekeurig.

In de Hue app zelf heb ik geen enkele logica of sensor gekoppeld.

Geen idee hoe ik dit zou moeten oplossen. Wellicht even een support case aanmaken bij Athom?