Probleem koppelen Aqara Xiaomi beweginsmelder aan Homey

Oke

Dus bij elke lamp 1 seconde neerzetten of bedoel je dan oplopend dus lamp 1 1 seconde lamp 2 2 seconde of 1/1

Oplopend, de delay is altijd relatief aan het starten van de flow.

1 Like

En zoals deze flows kunnen die dan wel direct starten of ook een vertraging of enkel in de flow zelf
Tag huis gaat naar slapen bij indrukken knop en start dan verschillende flows

Uiteindelijk gaat het erom dat stappen in flows die iets naar een apparaat sturen (WiFi, Zigbee, Z-Wave) onderling met een delay worden uitgevoerd. Bij het starten van meerdere flows hoeven die niet per se een delay te krijgen, maar de relevante stappen die die flows uitvoeren wel, en wel zodanig dat ze allemaal een delay krijgen relatief aan het event dat de hele set aan flows in gang zetten.

Dus:

  • Evenement “We gaan slapen” op tijdstip 0
  • Flow A start drie flows: Flow B, Flow C en Flow D. Nog steeds tijdstip 0.
  • Flow A voert 2 acties uit:
    • Lampen A uitzetten. Dat kan op zonder delay (begint op tijdstip 0)
    • Lampen B uitzetten. Delay van 1 seconde (begint op tijdstip 1)
  • Flow B voert 1 actie uit:
    • Er wordt een variabele gezet. Is geen delay voor nodig.
  • Flow C voert 2 acties uit:
    • Schakelaar A uitzetten. Delay van 2 seconden (begint op tijdstip 2).
    • Schakelaar B uitzetten. Delay van 3 seconden (begint op tijdstip 3).

Het werkt nu wel wat beter maar waar ik nu tegen aan loop is dat in Homey de lamp als uit wordt gezien terwijl hij wel aanstaat zie afbeelding led strip en lamp staan gewoon aan
Wat is dit dan weer ?

Inmiddels heb ik het opgegeven te willen verklaren waarom Homey bepaalde dingen wel of niet goed toont/doet…

1 Like

Hmm oke misschien dat V5 hier beter mee omgaat mbt tot zigbee apparaten.

Draai jij wel al V5

Nee, maar ik gebruik m’n Homey sowieso niet (meer) voor home automation, alleen voor onderhoud van een paar apps.

Ooh

Wat gebruik je nu dan als ik vragen mag ?

Home Assistant (met deCONZ voor Zigbee), erg tevreden mee.

Bij mij hetzelfde.

Hij blijft hangen in de ‘toevoegingsmodus, maar sluit ik de app af en start hem op, dan is hij wel toegevoegd.

Hoi Peter,
Ik had dat onlangs zelf ook en heb de Homey toen ge-restart. Daarna ging het prima. Wacht wel ff tot alles up and running is.