Probleem dat zigbee (Gledopto & Philips Hue zonder bridge) niet meer werkt sinds update 12.10.0

Geen enkel zigbee apparaat reageert meer op mijn Homey pro (early 2019).
Zijn er problemen met zigbee en versie 2.10.0 bekend?
Z-wave en klik-aan klik-uit apparaten werken normaal.
Is het mogelijk om een vorige versie 12.9.0 terug te zitten?

Ik heb hetzelfde probleem. Dinsdag de update geĂŻnstalleerd. Nu al 2 dagen problemen met zigbee apparaten. Krijg het soms nog wel werkend. Maar het werkt meestal niet.

Nope,
Neen contact op met Homey Support Support | Homey
Probeer ook even een PtP, [HowTo] PtP on Homey Pro

en eventueel zelfs een “Download Full Firmware” , dit kan zonder de Reset van Homey, Backup/Restore is niet noodzakelijk .

Bedankt voor de info. Het probleem ook bij support aangemeld. Het probleem lijkt nu “weg“. Na enige tijd prutsen, d.w.z. de Homey Pro (early 2019) en de apps opnieuw op te starten en te proberen de Zigbee-apparaten op een ander Homey Pro 2023 apparaat te installeren, reageerden de Zigbee apparaten na een uur of 4 weer op mijn Homey Pro (begin 2019). Niet allemaal tegelijk, maar het leek beetje bij beetje, alsof flows slechts gedeeltelijk werden uitgevoerd. Maar goed vooralsnog lijkt het nu weer in orde te zijn.

Ik heb het probleem nu gemeld bij Homey, ik heb het ook gerepareerd gekregen, door een combi van homey reboot, Robbshopp app reboot (meeste zigbee apparaten) en zelfs apparaten volledig te resetten of te rejoinen, maar gisteren weer melding gekregen dat Zigbee is hersteld na een probleem en vervolgens doet het weer geen enkel zigbee apparaat. Bij mij een combi van Robbshopp dimmers/schakelaars, Aquara en hue lamp. Alle wifi en z-wave producten blijven gewoon werken. Ik heb de Homey Pro 2019 en heb ook de adapter al voor de zekerheid gewisseld. Ik hoor het graag of iemand anders dit ook herkend? Alvast bedankt.

Hier ook hetzelfde probleem met 12.10.0.

Zigbee erg onstabiel. Soms wel, meestal niet. Ik krijg ook de melding in de app dat de Homey onbereikbaar is, terwijl die gewoon op het netwerk te pingen is via bedraad ethernet.

Er loopt een case bij Homey support, ik wacht met smart op een fix in 12.10.1 of de kans om deze versie terug te zetten naar 12.9.1

Bij mij is het gisteren opgelost door Homey support, door m’n zigbee chip te flashen. Kan je helaas niet zelf. Moet zeggen dat ik op zich zeer goed geholpen ben door support, alleen had ik vrijdag ochtend al toegang gegeven voor het flashen en is het helaas gisteren pas begin middag pas gebeurd. Ik ben blij dat ik vrijwel overal nog een fysieke schakelaar heb.

Even nog een update. Na ruim 24 uur werkend ligt het alweer plat. Het valt me ook op dat ik bijna de hele 1 GB aan geheugen in gebruik heb. Dat heb ik recent ook al gehad en heb ik apps verwijderd waarna ik weer 300 mb vrij had, maar nu is hij zonder extra apps weer bijna vol qua geheugen.

Nah, dat is juist heel erg snel, nl. de volgende werkdag al. Waar heb je dat nog :man_shrugging:

Daar heb je gelijk in. Maar ik begon ook met zeer goed geholpen…..

Haha, ja okee :left_facing_fist:

Bij mij is overigens na een 3e keer flashen door de support m’n zigbee chip “stuk" gegaan. Mijn homey 2019 is klaar. Ik ben nu, noodgedwongen iets vroeger dan ik had gewild, alles aan het overzetten op een homey shs op RaspberryPi 5 met een homey bridge. Maar moet zeggen, nog met veel uitdagingen.

Ook hier dezelfde soort problemen. Wordt soms tijdelijk opgelost door bijvoorbeeld de IKEA app opnieuw te starten. Het valt me ook op dat ik nu regelmatig de melding krijg dat mijn Homey niet meer bereikbaar is. (Homey Pro early 2023).

Is er al zicht op een nieuwe versie?