Pro 2019 offline

Goede avond

Dit wat hier onder gebeurt nu weer al drie keer vandaag erg moedeloos word je er van opties lijkt het zit ook in het netwerk maar niet bereikbaar, na op nieuwe opstaren gaat het goed zie dat het systeem geheugen veel gebruikt tegen de 300. Wat wordt hier mee gedaan en wat kunnen we er zelbaan doen. Gr Gerrit

Nu vandaag al twee keer de homey pro 2019 op nw moeten opstarten omdat hij niet bereikbaar is. Hij is wel met internet verbonden dit hersteld ook niet, na spanning er af halen 10sec wachten en er weer op is hij er weer. Heb ondangs uit garantie een nw ontvangen heeft goed gedraait en vandaag begint het weer. Wie weet wat te doen gr Gerrit

Wat heb je nieuw ontvangen? Een complete Homey of een USB adapter (dat is iets dat vaker gebeurt)

Wat was de reden voor de vervanging?

Compleet de ring blijft ook gewoon draaien

En nu alweer

Heb de app eufi uitgeschakeld dat lijkt nu goed te gaan. Zal het blijfen monitoren

[Gerrit_De_Vrij] antwooed wat ik heb mogen ontvangen
(Profile - Gerrit_De_Vrij - Homey Community Forum) unfortunately i cant
The Eufy app is quite heavy in memory but unfortunately theres nothing left to reduce that

Probably your Homey is running high on Memory and then it gets stuck. Only advice i have is to check if you can reduce your apps on your Homey if you want to use Eufuly

Unfortunately this is what it is

Even een trapje hier. Ik heb exact hetzelfde probleem sinds de laatste FW update. Mijn homey gaat constant offline en alle web based apparaten worden onbeschikbaar. Ik kan de homey wel bereiken maar de update pagina in homey geeft een “the access token was not found” error en de update toggle switch staat niet meer op automatisch updaten. Als ik deze omschakel slaat homey dit niet op en gooit die de toggle steeds weer uit als ik de pagina herlaad.

Dit lijkt mij dus niet een probleem met geheugen etc maar een probleem met de laatste FW. Ik zie ook veel dezelfde klachten op het forum verschijnen op het moment. Hopelijk is hier snel een oplossing voor want ik kan mijn domotica op dit moment niet fatsoenlijk meer gebruiken.

Gebruik ajb versienummers.
Ik heb een Pro 2019 firmware v10.0.5 en het draait feilloos.
Dat het “dus” in de firmware zit is dan ten dele waar. Het zal een combinatie zijn van de verschillende unieke setups.

1 Like

Ik gebruik op het moment ook V10.0.5, ik heb ook 2 screenshots bijgevoegd van de foutmeldingen die ik krijg:


Het IP van mijn Hue Bridge is vast (en niet veranderd). Probleem is ook telkens voor +/- 1 uur weg na een volledige herstart van Homey.

Ik heb een Router met 2.4ghz en 5ghz met een netwerk dat dezelfde naam draagt. Dit heeft echter in de afgelopen jaren nog nooit een probleem gegeven. Ik zal vanavond eens proberen een isolated AP te maken op 2.4ghz voor de Homey. Echter als het een WiFi probleem is, dan zou ik uberhaupt de homey niet moeten kunnen bereiken. Echter kan ik de Homey vanaf werk via my.homey benaderen. Alleen kan Homey niet meer verbinden met de Hue Bridge en krijg ik een error bij het checken voor updates mbt die token error.

Wat doet ping 192.168.1.216?

De Hue bridge is gewoon pingbaar zonder issues met latency. als ik een ping -t laat draaien voor 10+ minuten zie ik geen pingtijden boven de 15ms verschijnen. Ook als ik naar 192.168.1.216 browse via Chrome krijg ik de Hue bridge status pagina getoond. Ik heb ook in mijn router voor de zekerheid alle traffic shaping features uitgeschakeld om uit te sluiten dat dit een mogelijk issue oplevert.
Verder is de hue ook normaal pingbaar op het moment dat Homey de verbinding met de bridge verliest en homey daarna permanent op “Zoeken naar de Hue Bridge…” blijft staan.

ik heb hetzelfde probleem met mijn nieuwe homey pro [early 2023]. draaide aldoor goed op wifi tot [denkelijk de update] daarna valt de homey na 2 / 3 dagen uit op het wifi netwerk. daarna de homey bedraad aangesloten met het zelfde resultaat … de homey opnieuw opstarten [voeding verwijderen] of de router opnieuw opstarten zorgt ervoor dat homey weer netwerk heeft tot 2-3 dagen en dan herhaalt alles zich weer. de kleuren ring van homey blijft gedurende van geen netwerk gewoon gekleurd. maar de homey app op mijn telefoon blijft wel gewoon werken en kan ik homey berijken…

Dit topic gaat over de Pro 201x. …

Gebruik ajb de zoekfunctie, want het offline-issue van de Pro 23 is ‘all over the place’

https://community.homey.app/search?context=topic&context_id=101790&q=2023%20offline&skip_context=true

1 Like

Gister heeft de Homey stabiel gedraaid, echter sinds vandaag einde ochtend is het opnieuw raak en is de Homey connectiviteit met de Hue Bridge verloren. Ik ga een ticket aanmelden in de hoop dat iemand van Athom ‘live’ kan onderzoeken wat er aan de hand is met mijn Homey terwijl de connectie met Hue niet gemaakt kan worden.

Hij was dood onderzocht en kon niet meer gered worden compleet nw uit gerantie ontvangen.