Powerview hub of alleen homey bridge voor aansturen luxaflex duettes?

Heb ik een powerview hub nodig om mijn luxaflex duettes aan te sturen of volstaat alleen een homey bridge ook?

Volgens mij wordt Luxaflex helemaal niet ondersteund voor Homey Cloud/Bridge:

Zeker wel!

Welke app wil je gebruiken dan?

Homey app

Homey kan apparaten alleen aansturen als daar een specifieke Homey app voor is, en die zijn te vinden in de Homey app store.

Daar kan ik geen enkele app vinden voor Luxaflex Powerview die voor Homey Cloud/Bridge geschikt is.

Hmm…dat zou wel jammer zijn, ik krijg de luxaflex begin 2023 en de Homey Pro is dan nog niet op de markt😏

Wordt een duur geintje als ik eerst ook nog een powerview bridge moet kopen

Die lijkt toch wel nodig te zijn: “Adds support for Luxaflex / Hunter Douglas PowerView devices over the PowerView Hub

1 Like

Ja, maar dan koop ik ook niet nog eens een homey.

Luxaflex heeft 2 systemen (alhoewel ze maar 1 systeem pushen; want dat is beter, haha).
Dit systeem (powerview) werkt alleen met de Hub op de Homey. Als je hiervoor alleen de Homey wil kopen, lijkt me een nutteloze usecase. Als je het wil integreren, kan het nut hebben. Vraag is wat je precies wil doen, maar als je alleen wil aansturen, is een powerview hub alleen prima. (kun je dan verder met Homekit bedienen).

Luxaflex heeft ook RTS-systeem van Somfy, deze kun je WEL rechtstreeks bedienen vanaf de Homey. Ik heb helaas beide systemen van Luxaflex (technisch moest het zo), dus ik bedien een aantal luxaflexxen via de powerview hub en een aantal rechtstreeks.

2 Likes

Zonder Powerview Hub geen integratie, helaas.

1 Like

Dankjulliewel jongens! Geen homey voor mij. Ik wil de blinds ook vanaf mijn vakantieadres kunnen regelen.

Tot 2 weken geleden werkte Powerview op Homey perfect. Nu staat er inderdaad werkt alleen op Homey Pro :frowning:

1 Like

Ik denk dat jij een Homey Pro hebt?