Philips Hue SML002 fwv; 6.1.1.27575 (Heeft het zigbee netwerk verlaten)

image

De Buitensensor vertrekt nu regelmatig uit het zigbee netwerk, de sensor was eerst via de Philips Hue app opgenomen in homey ( afstand van de HUE hub tot sensor 2mtr) en nu via de Philips Hue, without the bridge (afstand 5mtr) echter in beide gevallen maakt het geen verschil.
Apart is wel dat de huidige temperatuur accu niveau inzichtelijk blijft alleen de LUX weer niet hier gebruik ik nu juist het meest de LUX.
Bij het repareren van de sensor (softwarematig) werkt de sensor een x aantal dagen weer normaal.
Zijn er opties of dingen die ik kan testen of is de sensor gewoon defect?

Als het zowel met de Hue hub als met Homey gebeurt zou ik een defecte sensor vermoeden.

ik neem aan dat je de app bedoeld via homey?
momenteel lopen er nog wel dingen via de hub alleen open ik die alleen in homey.
heb je nog voorkeur voor een buiten sensor ? ( Temperatuur, Lux , Beweging)

Ja en nee. Je schrijft dat het probleem bij beide hubs (Hue en Homey) optreedt. Aangezien beiden hun eigen Zigbee netwerk opzetten zou je dus gaan vermoeden dat het probleem bij de sensor ligt (maar ik verwacht dan dat ie ook binnen Hue’s eigen niet-Homey app verdwijnt).

1 Like

Aah oké ik bedoelde niet specifiek via de omgeving van hue zelf.
Maar inderdaad wat je meld via beide protocol loopt er eentje sowieso via de hue hub ook als je deze configureert in Homey.
Ik ga opzoek naar een nieuwe sensor.

Ook al eens geprobeerd om nieuwe batterijen erin te doen?

Die zijn nog niet zo gek lang geleden vervangen maar het proberen waard. !

Batterijen zijn vandaag vervangen, ik zal een update plaatsen over een x aantal dagen.
voorheen verliet de sensor het netwerk na 6 dagen.

Batterijen hebben helaas niet gewerkt, ik ga een nieuwe sensor halen.
ik denk aan een Frient Zigbee bewegingsensor pro

volgende update, de frient motion sensor pro is niet toe te voegen aan het netwerk is er dan toch iets fout met het zigbee netwerk en hoe is dit te controleren?