Problemen met Hue Sensor verlaat het Zigbee netwerk

Ik heb een Hue bewegingssensor in mijn keuken geplaatst waarbij hij automatisch als het donker wordt of donker is de lamp boven het aanrecht aanzet.

Deze Sensor heb ik via de Hue without the bridge gekoppeld aan Homey en hij werkt goed…. totdat hij het Zigbee netwerk heeft verlaten. Elke keer klik ik dan weer op repareren en hij doet het weer voor 1 of 2 dagen totdat hij het Zigbee netwerk weer heeft verlaten.

Nu had ik toevallig nog een sensor liggen en dus heb ik gewisseld, maar dat heeft geen effect ook de sensor verlaat elke keer het Zigbee netwerk. Wat moet ik hier aan doen?

Vermoedelijk is de afstand tot Homey of de dichtstbijzijnde zigbee router op het randje van het bereik, en/of zijn de wifi 2.4GHz en zigbee kanalen niet goed afgestemd.

Thanks Peter ik ga morgen eens even kijken. De afstand zou bijzonder zijn want de Homey staat ongeveer 4 a 5 meter verder

Geen probleem.
Ik had in het begin 12 Aqara sensors door het hele huis hangen, rechtstreeks met m’n Pro 2019 gekoppeld , en dat ging prima.
Ik denk wel dat 4 - 5 meter echt de max is, ondanks alle marketing ‘beloftes’.
Het beste voeg je een zigbee lamp of tussenstekker toe, ergens tussen Homey en de sensor in.

Thanks Peter. Ik heb recentelijk de batterijen verwisseld en nu likkt het probleem ook voorlopig weg te zijn.

1 Like