Overstappen van HomeWizard naar Homey

@EricS64

Hang met de usb kabel eens aan een laptop en met deze tool kijken of hij reageert.

Helaas, had ik al geprobeerd, hij blijft dan hangen bij het verbinden. En de rode leds blijven knipperen…
Resetten ook geen effect

Als zelfs dat niet werkt…

Dan is-ie echt overleden dokter? :cry:

Ik ben geen dokter maar heb je support al benaderd? (Nee heb je…ja kan je krijgen)

Hallo Marc,

Ik heb een HW en denk er over om ook een Homey aan te schaffen.
De HW zal ik blijven gebruiken voor mijn energylink (waar ik mijn slimme meter en een aparte kwh met telpuls voor mijn zonnepanelen).
Nu zag ik in jouw post een schermafdruk van de HW app voor Homey waar je mooi de afzonderlijke waarden kunt aflezen.
Wanneer ik de Homey heb zou ik een stap verder willen gaan en ik zou jou willen vragen of je weet of dat mogelijk is.
Het scenario wat ik bijvoorbeeld zou willen is het volgende.
Wanneer de opbrengst van mijn zonnepanelen boven de 1.000kwh komt zou ik een timer willen aanzetten. Zolang die timer niet 0 is zou ik iets willen schakelen (bijvoorbeeld een stekkerschakekaar) om een apparaat op te laden. Ik weet dan dat ik mijn zelf oogewekte energie gebruik i.p.v. uit het net halen.
Om dit mogelijk te maken moet ik dus die ene specifieke waarde kunnen vergelijken met een instelling (in dit geval groter of gelijk aan 1.000 kwh) om een trigger te kunnen instellen. Die timer wil ik gebruiken om pendelen te voorkomen. Zolang de waardee hoog genoeg is blijft de timer constant gevuld en komt niet op 0.

Ik ben heel benieuwd naar je reactie.
Alvast bedankt.
Groeten Richard

Hallo @RichardT,
Ja hoor die waardes kun je gewoon vergelijken en daarop een actie laten uitvoeren. Kan je eventueel wel helpen bij het maken van de flows hiervoor als dat nodig is

Hallo Marc,

Dat is goed om te horen.
Dank je wel voor je antwoord en je aanbod om te helpen als dat nodig is.
Ik heb nog geen homey, maar door dit soort mogelijkheden kom ik er steeds dichter bij om er ook een te kopen.
Wie weet tot horens.

Groeten en nog een fijne avond,
Richard

@RichardT
Graag gedaan! Alvast fijn weekend

Hallo Marc, bedien jij je rolluiken via de homewizard en Homey?
Ik krijgt de rolluiken niet gekoppeld me Homey.
Het enige wat ik bedien met de HW zijn de rolluiken, knap lastig zou ze graag invoeren in Homey…
Fijne dag
Gr franz

@PaLammy Voor de rolluiken gebruik ik de Homey, maar aangezien ik nog een homewizard heb hangen kan ik deze ook gebruiken. Voor de rolluiken gebruik ik de KlikAanKlikUit asun650. Beide systemen gebruiken dezelfde code, dus dat is gemakkelijk. Heb de asun toegevoegd aan de homey door op een knop in homewizard heb te klikken (je kon toen een module toevoegen via een afstandsbediening, weet niet of dat nog steeds kan), maar hierdoor zijn beide codes gelijk.

Het lukt mij helaas niet om de p1 meter te koppelen aan de Homey. Ik heb een vandaag een p1 meter van Homewizard gekocht speciaal voor de Homey, alleen als ik hem wil koppelen zegt hij geen apparaat gevonden en hij sluit hem af. Iemand tips?

Heb je de lokale API ook ingesteld in de HW app?
Deze moet aan staan.
Instellingen - meters - P1 meter

Mike
Bij mij hetzelfde lukt niet om te koppelen en api staat aan, suggestie?

Ben zeker de laatste die overgestapt is, maar gelijk naar homey cloud met de bridge als lokale multiantenne. Werkt geweldig. Heb zelfs 4g internet backup bij andere provider , want zonder internet werkt het niet meer. De HW werd wel heel brak, vastlopers enzo.
2 devices konden niet over, brel rolgordijn motoren, en de wattcher (heb nog een oude elektra meter)
Helaas kan ik de brel motoren en de wattcher niet vanuit homey cloud aansturen.

Hw opgeruimd, alleen de brel en wattcher er nog in. (Dat maakte ‘m wel weer sneller) De homey schakelt nu de powersupply naar de HW een paar keer per dag af en bij., hierdoor reset de HW en blijft die responsive. De timers in de hw blijven zo de brel rolgordijnen bedienen.

Het mooiste is als er een homey cloud compatible brel app zou komen. (Voor de pro zijn er wel apps)

Ik denk nu om een brel remote control erbij te kopen, en dan het printje eruit te halen. Dan de omhoog en omlaag buttons te overbruggen met potentiaal vrij z-wave relais die dan vanuit de homey cloud/ bridge worden aangestuurd, een ‘protocol converter’ dus

Voor de wattcher vind ik nog wel een vervanging.