Ik krijg binnenkort een hybride auto. Deze wil ik thuis opladen. ik maak gebruik van een homewizzard Kwh meter 1 fase zodat ik het verbruik kan monitoren Ik heb ook 3 thuisbatterijen van HW.
Nu zou ik graag een flow willen maken dat de batterij van de auto pas gaat laden als de 3 thuis batterijen vol zijn en niet worden leeggedronken als ik de autobatterij ga laden. Met de huidige weersomstandigheden laden de batterijen niet en moet de auto natuurlijk wel opgeladen kunnen worden
Dank voor je suggestie. Ik heb proberen Flows te maken maar ik kom niet tot een logische actie. Mijn wens is de 3 batterijen op stand-by/inactief te zetten (ongeacht de status van laden of ontladen) op het moment dat ik de auto ga laden. Lijkt simpel, is het misschien ook maar de stappen in “Als, En en Dat” geven mij vooralsnog geen duidelijkheid.
Kijk echt even naar de App die Linden85 voorstelde, ik gebruik die ook samen met een laadpunt en 2 (straks 3) batterijen. Werkt perfect.
In de instellingen van Laadplan controller (wel even alle 4 devices toevoegen, maar is in eerste topic heel duidelijk uitgelegd) stel je de naam van je laadpunt in bij Laadpunt en dan kritieke apparaten monitoren aanzetten in dezelfde settings, en als je dan gaat laden, gaan de batterijen naar standby. Zonder flows te hoeven maken!
Dank Mike. De app had ik reeds gedownload maar hoe ik nu verder moet is mij geheel onduidelijk. Moet ik nu een flow starten ( geprobeerd maar vind niet de logisch te nemen stappen) of moet ik op andere manier het proces in gang zetten.
Als je het eerste topic even leest wordt al veel duidelijk. Je moet even de setup doorlopen (staat aangegeven hoe)
Je dient in elk geval je laadpunt in te geven in de laadplan controller settings.
Daar kan je de naam of id van je laadpunt ingeven en dan zal als die gebruikt wordt, je batterijen op STOP gaan en niet gebruikt worden.
een flow hiervoor maken is niet eens nodig
Dank Linden85. Zie mijn reply op de reactie van Mike. De app gedownload maar het is nu vooral mistig in de stappen die ik moet nemen Gebruik Homey nu een half jaartje. Eenvoudige flows lukt redelijk maar ik mis echt de achtergrond van programmeren.
Hi Mike, ik zit nu in de Slim laden setup ( ongelofelijk ) Ik heb gewoon een statisch contract met vaste prijzen. Weet jij of ik dan bij de “minimale verwachte dagwinst” in beide gevallen 0 invul ?
Ja de P1 meter stuurt alle batterijen aan, dus je zet ze hiermee allemaal in standby als de oplader aan het laden gaat.
Als de auto vol is, of je stopt het laden (daarom in mijn voorbeeld gestopt met opladen, en niet auto is vol, of laden compleet), dan weer de batterijen allemaal in NOM, of andere keuze die je wilt