Opgewekte energie meten

Hallo,

Weet iemand een oplossing om mijn opgewekte energie te meten uur/dag/maand/jaar met Homey? Ik heb geen slimme meter, wel een digitale meter. Ik heb gekeken naar de qubino zmnhtd1 smart meter maar weet niet hoe en wat deze registreert. Tevens vraag ik mij af hoe ik deze aansluit tussen de kabel van mijn omvormer en de meterkast. Mijn omvormer is een Zevensolar 3000TL en heeft een RS-485 aansluiting.

Die 'qubino zmnhtd1 smart meter ’ Monteer je op de din-rail in je meterkast. In mijn geval kwam de kabel vanaf de omvormer binnen in de meterkast en zet je die meter er in serie tussen. Deze kun je vervolgens via Homey uitlezen. Maar als je hier geen ervaring mee hebt moet je misschien overwegen dit te laten doen door een installateur :slightly_smiling_face:

Bedankt voor je reactie. Kun je dan via Homey alleen totalen uitlezen of ook per uur/dag/week/maand/jaar?

Ik weet niet of er in die Qubino app andere mogelijkheden zijn dat in de standaard Homey insight, maar anders kun je dit in elk geval zien:

47

Maar jij bent tevreden met wat hij meet?