Op beweging smorgens 📺 tv aan maar niet herhalen

Beste Homey gebruikers,

Ik had even een vraagje! Ik heb sinds kort een homey aangeschaft maar ben er nog niet zo handig mee. Ik probeer namelijk een flow te
maken dat als ik ‘smorgens langs een motion sensor kom, een Harmony activiteit word gestart. Maar als die activiteit gestart is en de motion sensor ziet weer beweging moet hij de flow niet opnieuw weer gaan herhalen. Hoe kan ik dit het beste en makkelijkst uitvoeren? Waarschijnlijk zal het heel makkelijk zijn maar heb eventjes een klein beetje hulp nodig :innocent:

Mijn flow ziet er zo uit

ALS: de bewegingsmelder gaat aan
EN: de tijd is tussen 04:30 en 06:30
DAN: Start activiteit tv kijken (Harmony)
Zeg: een hele Goeiemorgen
Lampen woonkamer aan (hue)
Ledring uit (homey).

Mvg Arno

Je kunt flows ook de-activeren. (Zit onder de kasrtjes “flow”)
Wanneer de flow draaid kan je als laatste (5sec delay) een kaartje toevoegen dat je eigen flow disabled.

En natuurlijk moet je er ook een maken die hem weer enabled !
Daar moet je ook even een trigger voor verzinnen (tijd?)

1 Like

Wellicht dat mijn post “how to structure your flows” je ook nog helpt.
Ik zie dat je in je flow veel activiteitenhebt zitten (TV aan, diverse lampen aan) dat maakt een flow complex.
Bijv als je je bedenkt dat de lampen niet altijd aan moeten gaan, maar alleen als het donekr is…

1 Like

Bedankt voor je reactie! Kwam er inderdaad iets te laat achter dat ik hem niet in de juiste categorie had gepost :sweat_smile: mijn excuus !

1 Like

Wat ik zelf doe is het volgende.

Ik probeer bij te houden of een persoon slaapt. Dus 's avonds markeer ik mensen als slapend op basis van bepaalde voorwaarden. 's Ochtends markeer ik dan iemand weer als wakker. Dit kan met de “aanwezigheid”-feature van Homey. Daar moet je dus aparte flows voor maken.

Als je eenmaal weet of mensen slapen of wakker zijn, dan is jouw scenario makkelijk te implementeren. Je triggert je flow dan op “de eerste persoon wordt wakker”. Dat gebeurt in principe maar één keer per dag, dus daardoor triggert je flow ook maar één keer per dag.

Het zelfde concept kun je ook toepassen door zelf een variabele te maken die je op een waarde zet bij het uitvoeren van de flow en die je later met een andere flow weer reset. In je uitvoerende flow check je dan of die variabele net de waarde heeft voor “al uitgevoerd”. Daarnaast kun je natuurlijk ook nog checken op of de TV niet al aan staat etc.

1 Like