Ik wilde een advanced flow maken voor mijn Nuki pro (gen5) sloten maar er is geen flow button in de rij bij het slot en in advanced flows bij “als” staan de matter verbonden Nuki sloten niet vermeld voor een actie te initiëren. Mis ik iets ?
Bij Matter is het niet ongebruikelijk dat niet alle functies beschikbaar zijn. Ik kan met een korte blik op hun website niet zo 1-2-3 achterhalen wat ze wel en niet via matter ondersteunen en ook niet wat de Homey Nuki app hierin ondersteund. Het lijkt me handig om dit met Athom op te nemen (de ontwikkelaar van de app):
Bedankt, voor je reactie, gemeld bij app support van homey.
Bedankt, voor je reactie, gemeld bij app support van homey.
Maar ik kan nu helemaal geen flow maken met de nuki pro gen5 sloten terwijl die ook vi wifi verbonden zouden zijn. Allen het oudere slot staat in de lijst voor een flow.
Hoe heb je het nuki slot verbonden? Zie je hem wel als device in homey? Zo ja, kun je hem daar bedienen?
Zeker, ze zijn allebei zichtbaar en via matter aan homey gekoppeld. Bedienen is het probleem niet, flow maken wel.
nuki app en Homey opnieuw opgestart.. nu zie ik de knop flows weer
zal dus wel een hikup zijn geweest… ik zie bij de app in Homey web (voor de advanced flows) de twee nieuwe sloten niet als apparaat. Dat blijft wel raar. Ik kan nu wel een advanced flow maken vanuit de zone en dan het slot selecteren.
Doel bereikt… bedankt voor het reageren en meedenken ![]()