Notificaties (Ring-beveiliging) overnemen in webhook

Ik wil de push-notificaties vanuit mijn ring-beveiliging ( beveiliging in-/uitgeschakeld) omzetten naar een locale Webhook. Deze Webhook wil ik uitlezen in een flow van Homey Pro.
Ik wil niet de sensoren van ring via Heimdall rechtstreeks aan mijn Homey Pro koppelen.

En wat is precies je probleem?

Ik ben op zoek naar een app of andere oplossing op mijn telefoon die de push-notificaties van de Ring-beveligingsapp omzet naar een Webhook in het formaat zoals de Homey vereist.

Deze Webhook wil ik opnemen/uitlezen in een flow van Homey, om bijvoorbeeld bij een alarm-push-notificatie alle lampen in huis aan te zetten.

Andere ideeën zijn om de aanwezigheidsmelding (in-/uitschakelen Ring- beveiliging) via die weg (push->webhook->flow) te gebruiken om bij thuiskomst lampen aan te zetten of bij vertrek uit.

Het probleem is dat ik nog geen oplossing heb gevonden voor deze omzetting van Ring-notificatie naar een te definiëren Webhook en ik zelf niet kan programmeren.

Allereerst welkom op de Homey Community!

Lees de Welcome to the forum! post hier om er zeker van te zijn dat je op de hoogte bent van de forumregels.

Dit topic is verplaatst naar het Nederlandse deel van het forum, graag je aandacht voor het kiezen van de juiste categorie/taal.

Wanneer je problemen hebt met de Moderatie acties neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op via een Prive bericht.

Het staat of valt met de mogelijkheid voor Ring om voor al die events webhooks aan te roepen. Homey zelf ondersteunt (simpele) webhooks out-of-the-box met Logic kaarten: