Notatie van tijd

Forum leden,

Ik ben sinds kort in het bezit van een homey bridge ( mogelijk als opstapje naar zijn grote broer) en ben bezig met het ontdekken van de mogelijk- en onmogelijkheden. Tijdens dit proces loop ik nog wel eens tegen een vraag aan. Gelukkig vind ik een groot aantal antwoorden en suggesties op het forum. Een antwoord heb ik niet kunnen vinden: kan je de tijd notatie ook omzetten naar een 24 uurs notatie ipv am en pm? Ik hoop dat er iemand is die me kan vertellen of dit mogelijk is en hoe?

misschien een beetje dom… :flushed: de oplossing van mijn vraag/probleem zit mogelijk in google sheets. Daar komt nm de am en pm tijdsmelding binnen en daar zal ik deze moeten aanpassen ( denk ik :thinking:)

toch niet: dus zit ik nog steeds met mijn "tijdsnotatie"vraag

Allereerst Welkom! :wave:

Ik ben google sheets ook gaan gebruiken en liep ook tegen een aantal problemen aan. Als je onderstaande thread leest van mij dan moeten je vragen wel beantwoord zijn ga ik vanuit :grin:

bedoel je dit?
afbeelding

zo ja, dan gaat dat als hieronder

1 In flows kiezen voor nieuwe flow
2 Apparaat kiezen voor google sheets
3 Daarna kiezen voor append…to document……sheet……with timestamp
Bij de puntje de value invullen.

Haha ja ik weet hoe het werkt :rofl:

Maar de oplossing voor je AM/PM probleem staat in de link die ik je gestuurd heb.

Je kunt ook de format kaart of bll expressie gebruiken van de betterlogic app:

Daarmee kun je timestamps maken, precies zoals je wilt.

Edit: oeps, niet met de bridge… sorry.

1 Like

net je link bekeken en begrijp de glimlach op je gezicht. Je speelt duidelijk in een hogere divisie :grinning:.

Zoeken naar land-instellingen ben ik niet echt verder gekomen (er staat geen + bij mij accountknop) mogelijk komt dit omdat ik nog aan het stoeien ben met een homey bridge.
Ik hou deze tip echter onder de pet zodat bij een upgrade naar de pro ik de verandering kan toepassen.

dank voor hulp en geduld

1 Like

Haha dat valt wel mee hoor, alleen iets meer ervaring in homeys wereld :grin: zijn nog veeel slimmere rakkers dan ik hiero.

De landinstellingen dien je bij google sheets zelf te veranderen. Dit staat los van homey: ga naar 1 van je sheets dan boven in je balk naar bestand, door naar instellingen en hier kun je je land wijzigen.

Dit dien je dus voor elk nieuwe sheet te doen, daarna kun je via onderstaande manier je eigen waardes in geven

f3613959f07f1618d9f5d143085353595210bf7e_2_666x500