Met een advanced flow kan ik meterstanden van mijn HomeWizard P1 meter wegschrijven naar een Google sheet, dat werkt prima, maar ik zou graag wat meer willen.
De standen en datum komen nu binnen in een Amerikaanse notatie, dat zou ik graag willen veranderen naar ‘normale’ waarden. En daarnaast zou ik graag ook willen reken in die sheets. Alleen als je van te voren een SOM op een veld zet, om bijvoorbeeld het gasverbruik per maand uit te rekenen, dan worden de waarden vanuit Homey op een volgende witregel gezet.
Heeft iemand tips waar ik naar kan kijken om dit netjes weg te schrijven. Kan het bijvoorbeeld in hetzelfde tabblad, of moet ik er een apart blad voor maken waar dit op komt te staan?
Als je berekeningen wilt maken moet je dit op een apart tabblad doen.
Ik gebruik ook google sheets voor opslaan van meterstanden. Een tabblad voor gas en een voor stroomverbruik. Per regel wordt dagelijks de meterstand opgeslagen samen met dag, maand, jaar. Elk in een aparte kolom.
Tevens berekend Homey het verbruik per dag en dit wordt ook opgeslagen .
Op een ander tabblad kan je dan overzichten maken met bijvoorbeeld verbruik per maand. Gebruik hiervoor de sommen.als formule.
Google kent ook Appsheet. Hiermee kan je een app maken die je koppelt aan tabellen in de sheet.
Je kunt, net als in excel op je pc, een opmaak selecteren voor elke rij, kolom of cel.
Je kunt oa kiezen wat je datum-, getal of wat voor notatie je wilt…
Dat werkt helaas niet zo. Je kunt wel een notatie selecteren, maar het wordt anders weggeschreven. Ik las al dat dit voor meerdere mensen een probleem was.
Dit is overigens een berekening die kijkt hoeveel ik overdag teruglever en 's avonds en 's nachts verbruik. Ivm mogelijke aanschaf thuisaccu en de capaciteit ervan…