Niko ZigBee batterij 2 knoppen led lamp

Dag allemaal

Ik heb juist een niko ZigBee dubbele knop op batterij bij gekocht. Installatie was geen probleem. Maar de led lamp van deze knoppen wil niet mee aan gaan zoals bij mijn andere niko ZigBee knoppen (bekabeld).

Is hier een oplossing voor?

Allereerst welkom op de Homey Community!

Lees de Welcome to the forum! post hier om er zeker van te zijn dat je op de hoogte bent van de forumregels.

Dit topic is verplaatst naar het Nederlandse deel van het forum, graag je aandacht voor het kiezen van de juiste categorie/taal.

Wanneer je problemen hebt met de Moderatie acties neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op via een Prive bericht.

Als er al een koppeling was tussen die knop en een lamp dan is die waarschijnlijk verdwenen toen je de knop aan Homey koppelde, want zo werkt Zigbee. Je moet nu met flows die koppeling maken.

Wat @robertklep zegt is iets te kort door de bocht.

Volgens Niko ondersteunen hun Zigbee 3.0 wandschakelaars de Touchlink functie, waarmee het mogelijk is om je wandschakelaar aan je coordinator te koppelen, maar ook direct aan je lamp.
Zie ook: (FAQ)

Nu is het wel per fabrikant verschillend HOE dit gedaan moet worden. Doorgaans is dit wel in de documentatie te vinden.

Voorbeeld: wandschakelaars van ROBB, daar is het belangrijk om eerst de koppeling met de coordinator in stand te brengen door de schakelaar in pairing mode te zetten en 1x op β€œaan” te drukken.
Als deze koppeling ligt, dan kunnen touchlink koppelingen gemaakt worden (direct met de lamp). Dit moet door 2x kort op de aan knop te drukken in pairing mode. (pairing instructies zijn dus anders, en andere volgorde werkt niet)
Eindresultaat hier; alles werkt middels Homey flows, maar als de Homey uit valt, kan de wandschakelaar altijd nog gebruikt worden om de lamp (direct) te schakelen.

Mogelijk kun je iets vinden bij Niko dat ook dergelijke instructies nodig heeft.