Zigbee Touchlink issue

Hoi,

Ik heb een probleem met Touchlink. Op mijn Homey (Pro, laatste firmware) loop ik tegen het volgende aan met een Innr Z3 Lamp en RC 250 remote.

Uitgangspositie: lamp en remote verwijderd uit Homey en beide zijn gerest.
Eerste stap: toevoegen van beide devices in Homey, werkt prima.
Tweede stap: lamp en remote laat ik via Touchlink verbinden omdat ik wil dat de remote zonder tussenkomst van Homey functioneel is (basisfuncties zijn goed) maar ik toch ook de lamp met diverse flows wil kunnen sturen.
Resultaat: nadat beide apparaten met Touchlink verbonden zijn met elkaar (remote werkt prima) zijn zowel de remote als de lamp uit het Zigbee netwerk verdwenen, remote doet het werk nog wel met de lamp maar met Homey kan ik niets meer met de lamp.

Eerst had ik hiervoor Sunricher remotes, daar had ik het probleem niet mee. Waarom dan overgestapt? Sunricher meuk op batterijen verliest heel snel de Touchlink koppeling met apparaten (ruime ervaring mee, ook met wandzenders op batterij/rebrand van Robbsmart).

Wat zie ik over het hoofd?

Gr,

Erwin

Hi Erwin,
Welke app gebruik je voor touchlink?

Touchlink is hardware naar hardware

Wat je zou kunnen proberen is om de lamp uit Homey’s netwerk te halen (de remote er in laten) en 'm dan met de remote via Touchlink proberen toe te voegen.

Dat werkt niet ben ik achter…

Dit probleem speelt nog steeds helaas. Wel weer met ander gedrag nu na een aantal Homey updates. De remote en lamp zijn toegevoegd, daarna verbind ik ze onderling met Touchlink. De lamp geeft positieve feedback en de touchlink procedure is succesvol afgerond. De lamp en remote blijven nu in Homey bekend maar de remote kan niet rechtstreeks de lamp bedienen.

Inmiddels is het kip ei verhaal tussen Innr en Athom. Schijnt met Event Mode en Zigbee mode te maken hebben maar wie hier nu de (foute) aanzet geeft…

@TedTolboom @kasteleman tag jullie omdat ik via de mail contact heb met Martin en hij dit ook met jou (Ted) heeft besproken.

Ik stuit op hetzelfde probleem, ik kocht de 140FL LED-strips met de RC 250 afstandsbediening, de 2 paar correct maar onmogelijk aan te zetten, verander de helderheid… met de RC250 afstandsbediening.