Nieuwe update hue, zorgt voor com problemen

Heeft lang geduurd, maar na veelvuldig testen en berichten over en weer hieronder het antwoord van Athom Support:

Phillips Hue heeft recent een bijgewerkte versie (V2) van zijn API uitgebracht, die door derden wordt gebruikt om Phillips Hue-apparaten te bedienen. Uiteindelijk zal de V1 API niet meer ondersteund worden door Hue en stoppen met functioneren.

De Homey app voor Phillips heeft begin mei ook een update ontvangen en gebruikt nu de V2 API. Ik heb het vermoeden dat in jouw setup er een mismatch is tussen de API’s, dit is iets wat we bij enkele klanten gezien hebben en we gelukkig makkelijk kunnen laten verifiëren door een van onze Developers.

Na aanleveren diagnostisch rapport:

Het hele rapport was gevuld met V1 errors, deze errors kwamen van apparaten, scenes en kamers eigenlijk de hele Hue setup. Dit betekend helaas dat er inderdaad resten van de oude API in jouw setup zitten. Dit komt vanuit de Philips Hue App/Bridge en kunnen wij vanuit Homey niet veel aan veranderen gezien Homey de apparaat informatie ontvangt van Philips Hue. Het spijt me zeer maar de enigste oplossing is om alles (apparaten, scenes, kamers) van de Hue Bridge te verwijderen en compleet opnieuw te beginnen en daarna Philips Hue opnieuw met Homey te koppelen.

Ik begrijp dat dit een hele grote klus kan zijn en vind het dan ook erg vervelend dat ik geen andere oplossing kan aanbieden.

Redelijk ruk dus. Gaat weer veel tijd en energie kosten om t probleem te verhelpen