Nieuwe Matter lamp kent hij al?

Hoi,

nou voor het eerst na veel Zigbee lampen de toekomst gekocht en twee Matter lampen besteld. Maar als dit de toekomst word kan ik me niet voorstellen dat we er op vooruit gaan. Maar goed.

Heb nu het probleem, heb twee Wiz lampen gekocht. Eentje gekoppeld maar als ik de tweede koppel zegt hij dat hij die al gekoppeld heeft? Is er ergens een Matter overzicht te zien op je Homey?

Was het toevallig zo dat de tweede lamp ook aan stond toen je de eerste lamp toevoegde aan Homey?

Ik denk het niet.

Ja ben ik wel bang voor idd. Eerste dan wissen?

Ja. Als Homey zegt dat een apparaat al is gekoppeld, terwijl het niet in Homey staat, dan dien je dat apparaat te resetten.

Wat er waarschijnlijk gebeurd is (wel allemaal speculatie), is dat de tweede lamp ook in “pairing mode” stond (wat niet vreemd is voor een nieuw lamp) en slechts gedeeltelijk gekoppeld is met Homey. Dus Homey kent 'm intern al wel, alleen heeft er geen “device” aan toegewezen.

Ik zou niet weten hoe dat opgelost moet worden. Misschien dat een apparaat-reset, zoals @Peter_Kawa aanraadt, genoeg is.

Welkom op het forum

Dit topic is verplaatst naar het Nederlandse deel van het forum, graag je aandacht voor het kiezen van de juiste categorie/taal.

Wanneer je problemen hebt met de Moderatie acties neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op via een Prive bericht.