Nieuwe installatie

Onlangs een Homey Pro aangeschaft.
Dit ding is lang niet zo gebruiksvriendelijk en compatibel als gesuggereerd.
Ik heb namelijk een:

TV: Panasonic TX-55asm651
Decoder: Horizon box (van Ziggo)
Soundbar: Bose700
Streaming: Chromecast
Thermostaat: Nest
en nog wat LSC (wifi) switches/stopcontacten/motion sensor etc

Bij al deze apparaten die ik wil koppelen krijg ik een foutmelding of er gebeurt niets.

Mijn vraag…
Ligt het aan dit apparaat of is dit ding meer voor superusers?

Je hebt de bijbehorende apps geïnstalleerd? Wat zijn de foutmeldingen? En heb je voor LSC de Tuya app geïnstalleerd?
We zijn best behulpzaam, maar helaas niet helderziend…

Dit kan je op weg helpen

Ok. met de TV en de horizon box is het gelukt! Yeah!
Nu mijn LSC apparaten.
Er wordt om een KEY gevraagd die ik nergens terug kan vinden.

In de appstore staat bij de Tuya app een link waarin precies wordt beschreven hoe je dat moet doen…

IR geeft nog wel problemen. Werkt vaker niet dan wel.
Zo lukt het me nooit om 2 apparaten (tv en ziggo box) tegelijk aan te zetten. 1 van de 2 (meestal de TV) gaat wel meteen aan maar de ander (meestal de ziggo box) niet. Na een paar keren forceren lukt dat wel.

De stappenplan om de key van de LSC apparaten te achterhalen is heel omslachtig.

“Zo lukt het me nooit om 2 apparaten (tv en ziggo box) tegelijk aan te zetten. 1 van de 2 (meestal de TV) gaat wel meteen aan maar de ander (meestal de ziggo box) niet. Na een paar keren forceren lukt dat wel.”

Heb je een vertraging gezet op het 2e signaal?

Ja zeker.

Dan maar die ene gebruiken die via de cloud gaat. Inloggen met je app gegevens and voila!

Als je de 2e app van panasonic bedoelt (waarbij geen gebruik wordt gemaakt van IR) dan moet ik helaas mededelen dat dat ook niet werkt.
De TX-55ASM651 tv wordt niet ondersteund :(.
De app vindt de TV -naam en IP automatisch maar doet verder niks. De TV reageert nergens op.

Ow sorry. Ik dacht dat ik reageerde op de LSC apparaten

?? Je wilt toch een key? En daar staat hoe…

Ow ja tuurlijk. Zo simpel is dat. Waarom doe ik zo moeilijk :S