Niet gevraagde notification Weeralarm

Bij mij het zelfde. Doe ik alleen een test op code groen, dan komt alles er doorheen.

In ieder geval moeten we nu wel allebei iets invullen als we de flow testen :grin:

Mijn scherm begint direct met sluiten bij een kleine windvlaag. Hopelijk komt de sterke windvlaag dan niet direct. Het sluiten duurt natuurlijk ook nog even.
Maar gaat natuurlijk wel beter dan met een globale windvoorspelling.

Mja, het blijft een gok, ik laat hem bij windkracht 4 of 40km/uur sluiten… Uit ervaring staat hij dan nog niet te klapperen.

Het is ook een zonnescherm in een cassette en in rails die vast op het serredak zitten, geen Knikarmscherm, dus hij kan wel wat hebben.

Zoiets dus :

Zo eentje wil ik op mijn pergola. Welk merk is het?
A, gevonden, Zon en Scherm.

Zon en scherm is de verkoper, ik raad je echter af daar te kopen. Werk doen ze goed hoor, maar planning is een drama.

Duurde een jaar (!) voor ze een beschadigd doek konden vervangen (door het juiste maat doek, terwijl ze het zelf verkocht hebben)…

Model is Verano Oslo, 61x serie…

Bedankt voor de info.

Nu dit issue gefixed is, ben ik verder gegaan met de flow waar deze ‘test’ voor bedoeld was…

Een flow om het zonnescherm te openen en te sluiten op basis van diverse voorwaarden.

Vraag: nieuw topic aanmaken of deze qua titel aanpassen en hier verder gaan ?

Ik stel voor een nieuwe topic.
Als ik [APP][Pro][Cloud] KNMI - #182 by LRvdLinden goed begrijp heb je kennelijk net een deel van de app te pakken dat helemaal niet werkt.
Dan kan dit wel afgesloten worden.

1 Like

Dat is wel een hele oude update. Hier werken de weer codes uitstekend. Zie ook geen problemen verder.

1 Like

Ok, nieuw topic geopend.

1 Like

@LRvdLinden
Ja, dat is een beetje flauw om nu te beweren dat alles goed is. Heb je bovenstaande discussie dan wel gelezen vraag ik me af.
Zo niet dan beginnen we gewoon opnieuw, stap voor stap😁.

1. Welke waarde moet ik in onderstaande flow invullen, zodat de test op code rood waar is. Wat ik ook probeer, de uitkomst is altijd niet waar.
2 Likes

Op zo’n toon ga ik natuurlijk geen support leveren.
Wat je wel kan doen, is een report sturen na me en graag aangeven welke HP en app versie je gebruikt.

Lokale tags zijn global app tags. De overige zijn device tags. Hier heb ik bewust een onderscheid ingemaakt inderdaad. Wil je meer tags dan dien je dus een device aan te maken. Werking is allemaal het zelfde.

Dat hoeft ook niet. Ik gebruik de app niet.

Nu nog mensen die reageren :wink:

Als je geen zin hebt het hele verhaal hieronder te lezen, is de (vermoedelijke) oplossing als volgt:

1. na het kaartje “Weeralarm is veranderd” plaats je een kaartje “Wacht” van 5 seconden.
    OF
  2. In het kaartje “Notificatie” gebruik je de tag “New Value”

Hieronder hoe ik hiertoe kom.

Algemeen

1. Tags zijn variabelen de een kenmerk van een apparaat bevatten. Je kunt ze alleen uitlezen en niet zelf invullen
  2. Wanneer je een flow die normaliter met een gebeurtenis start als test met de hand start, wordt de computercode die bij die gebeurtenis hoort niet uitgevoerd. En dus worden de tags die bij die gebeurtenis horen niet gevuld. Daarom moet je ze met de hand invullen.

Flow 1 in figuur 1, 2 en 3

1. In figuur 2 bij het kiezen van een tag elke tag van elk apparaat gekozen kan worden. Maar je kunt ook de tags kiezen die eerder in de flow zijn gebruikt en als het ware via de blauwe lijn het kaartje binnenkomen. Die staan onder het kopje “This flow”. Daaronder kun je scrollen door alle tags van alle apparaten.
  2. In figuur 3 zie je dat bij het starten van deze flow een waarde voor de tag moet worden opgegeven
  3. De gebruikte tag heet hier in alle schermen: “Power”

Flow 2 in figuur 3, 4 en 6

1. In figuur 4 zie dat de tags onder het kopje “This flow” achtereenvolgens heten “New value” en “Old value”.
  2. Bij het met hand starten van de flow in figuur 6, zie je dat de tag “New value” ingevuld moet worden. De tag “Old value” wordt niet in het noticatiekaartje gebruikt en hoeft daarom dus niet ingevuld te worden.
  3. De tag “New value” zal blijken te worden gebruikt om de apparaattag “Current weather alarm” met enige vertraging te vullen.

Flow 3 in figuur 7 en 8

1. Om te achterhalen wat de tag “New value” betekent, zou je moeten wachten totdat de Flow 2 volledig uitgevoerd wordt en dus wachten tot het weeralarm verandert. Daarom is een zelfde flow gemaakt voor de huidige temperatuur, nu alleen als normale flow ipv advanced flow. (Puur en alleen omdat ik meestal vanaf mijn iPad werk). Dan is het slechts even wachten tot de temperatuur verandert, alvorens de resultaten in de tijdslijn verschijnen.
  2. uit de resultaten in de tijdslijn in figuur 8 valt op te maken
    2.1. dat de tag “New value” overeenkomt met de nieuwe waarde voor de “Current temperatuur” en “Old value” met de vorige waarde voor de “Current temperatuur”.
    2.2 Dat het even duurt voordat “Current temperatuur” de nieuwe waarde bevat.

Conclusie
Jouw advanced flow “Current weather alarm” is gestart toen het weeralarm van groen naar oranje ging. De test op weercode vindt plaats aan de hand van de flowtag “New Value” en is dus waar. Echter direct daarna wordt in het noticatiekaartje de apparaattag “Current weather alarm” gebruikt. Die tag is dan nog niet geüpdatet, en dus wordt de “Code groen” weergegeven.

Figuur 1

Figuur 2

Figuur 3

Figuur 4

Figuur 5

Figuur 6

Figuur 7

Figuur 8

Tot jouw conclusie was ik ook al heel vroeg gekomen.

Kan je de “This Flow” waarden pakken dan moet je dat doen.

Heeft een deel van jouw flow geen verbinding met de trigger kaart dan even wachten voor je de “naamtag” waarde uitleest.
Hier is 1 sec soms al voldoende maar dat moet je zelf even testen.

Dat zet ik dan in een notitie voor later. Dan weet je dat bij aanpassing dat je daarop moet letten.

1 Like

heren,

Dank voor de aanvulling !

Ik heb de uiteindelijke flow aangepast en de pause én de notitie erbij gezet.

De logica van flows is een ding, de werking van hoe en wanneer mbt variabelen en tags is weer een heel andere…

Maar dit zijn dan ook geen normale gebruikersproblemen. En deze oplossingen zouden ergens met grote letters voor de gebruiker beschikbaar mogen zijn.

Maar dat “wacht” kaartje was toch al eerder aangegeven?
Alleen om het te testen was het lastiger.
Dank voor de uitleg @Rmb
Ik gebruik ook diverse wacht kaarten als er iets uitgerekend moet worden. 1 of 2 seconden meestal.
Dan weet ik bijna zeker dat de berekening klaar is.

1 Like