Neo coolcam plug

Hallo mijn Neo Coolcam Plug laat niet regelmatig de meter spanningen zien.
Als er veranderingen zijn in de energie krijg ik deze niet te zien, ik heb de meter reportage interval staat op 60.

Heb ik hier mijn instellingen verkeerd of is de app nog niet up to date?
Ik heb de Neo Coolcam vandaag binnen gekregen en heb het met de gewone app en ook de beta versie.

De Neo product ID is 4231
Product type is 3

er staat bij geavanceerd nog een verschilwaarde, deze staat standaard op 80 procent, als je deze lager zet zou deze ook eerder een verschil moeten doorgeven;)

Ik denk dat je hierbij bedoeld: wijziging van vermogen?
Deze had ik ook al gewijzigd naar 5 en later naar 1 maar helaas zonder resultaat.

misschien de coolcam een keer resetten, dat wil ook wel eens helpen.

Heb de neo coolcam meerdere keren gereset en ook de app heb ik opnieuw geinstalleerd, zonder resultaat.
Ik gebruikte de plug om te testen in de keuken, nog geen 8 meter van de homey af zonder tussen muren. Hier werkte de aan/uit schakelaar via homey wel maar niet het aflezen van de meters. Toen ik de plug uit teste in de buurt van de homey (een halve meter) werkte het aflezen wel.

Is het mogelijk dat de afstand te ver is voor het aflezen? Dat lijkt mij toch sterk? Ik wou de plug eigenlijk gebruiken voor de wasmachine/droger die op zolder staat…

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Ik heb de homey nog maar een korte tijd en nog weinig ervaring, dus moest nog even opzoeken wat een mesh is;)

Tot nu toe heb ik alleen de plug (1 stuks) als enigste z-wave product.

Met 1 plug heb je nog geen mesh; een mesh netwerk is een netwerk dat tussen alle z-wave devices wordt opgebouwd en waardoor het signaal van en naar Homey door meerdere z-wave devices naar de bestemming kan komen. Door z-wave devices slim te plaatsen kan je zo het bereik flink vergroten.

Anyway met maar 1 z-wave device is er dus geen mesh en zal dat device altijd de Homey moeten kunnen bereiken. Ik zou zeggen dat normaliter 8m zonder muren ook moet lukken, maar als dat toch problemen geeft dan zou je mogelijk een additioneel z-wave apparaat (of meerdere) moeten plaatsen tussen de Homey en je bovenverdieping.

8 meter zou haalbaar moeten zijn, maar mijn ervaring is dat dit in de praktijk bijna nooit lukt. Heb denk ik nu gemiddeld om de 5 meter een plug. Mesh werkt nu eindelijk naar behoren. Maar naar mijn garage zit bijv een branddeur. Uiteindelijk blijkt dat 1 plug in de gang vlakbij de deur en 1 plug in de garage ook bij de branddeur werkt. Dit is slechts 1,5 mtr uit elkaar! Als ik de plug 2 meter verplaats werkt het al niet.

Ik heb ook maar 1, en dan is 2/3 meter wel de max. Zit er ook over na te denken om een mesh te maken, maar heb nu alle verlichting op zigbee.

Lees dit eens :
Neo coolcam powerplug