Neo Coolcam bereik

ik heb een Neo Coolcam Zwave plug gekocht, het bereik is 4 meter vanaf de homey, klopt dit wel ? op 6 meter in dezelfde kamer werkt hij al niet meer, heb ik iets niet goed ingesteld in de homey ?
dit is het enigste wat ik heb van zwave maar zoals ik het nu zie is klik aan klik uit veeeeeel beter

Hier hetzelfde probleem. in dezelfde ruimte op vier meter al geen bereik meer. Voor de slaapkamer ben ik dus maar voor klik aan klik uit (433) gegaan. Werkt perfect. Zelfs bereik (15m) in mijn schuur in de achtertuin voor de verlichting. En in de slaapkamers voor de rolluiken helemaal aan de andere kant van het huis (zitten drie muren tussen).

dat is toch niet normaal voor zo,n apparaat ! ligt dat nou aan de Homey of aan de plug want bij mij werkt klik aan klik uit ook veel beter dan zwave of zigbee

k heb vandaag ook vanuit China deze stekker binnen gekregen…bereik is dramatische.
gebruik nu klik aan/uit en werkt echt 100x beter… ik had heel wat verwacht van deze stekker maar ben blij dat ik er maar 1 heb besteld.

Zoek op dit forum even op z-wave mesh.
Van een kaku krijg je geen melding als hij buiten bereik is. Of terugmeldingen of hij het signaal heeft ontvangen.

Ik heb een aantal van die devices aangeschaft.
maar ik heb bij zwave steeds dat ze unreachable zijn.
https://developer.athom.com/tools/zwave

denk toch crappy zwave.
Zonde van die 4 stuks maar ga ze denk ik maar vervangen voor fibaro

Ik heb op de een of andere manier ook altijd problemen met bereik Zwave. Zigbee werkt hier altijd…

heb dezelfde devices als toen ik met domoticz werkte (op de coolcams na dan) en nooit problemen.
verwacht toch dat het aan de coolcams ligt.

1 Like

Stuur ze maar naar de Amstel Tuinbar. Heb er ondertussen een stuk of 20 en ze werken geweldig. Mits je een lekker netwerk bouwt ermee natuurlijk. :wink:

Volgens mij bouwt zwave het netwerk zelf toch!
Moet eerst andere hebben.
Vandaag ook de neo app geupdate zag ik.

Ik hoor het wel als je andere hebt! :wink: