Probleem bereik tuinverlichting

Goedemorgen mede Homey users,

Waarschijnlijk al meerdere malen gevraagd maar ik kon het niet vinden :frowning: ik wil de tuinverlichting via een slimme stekker (Neo Coolcam) op de Homey hebben.
Nu wil de stekker niet aan of uit denk een probleem met het bereik.
Tussen de Homey en de Neo zit ongeveer 15 meter met 1x normaal dubbelglas ertussen.
Wat kan ik het beste doen range extenders, extra Neo ertussen of misschien zelfs over op Zigbee ik draai beide hier in huis dus ook dit is een optie.

Mocht iemand de gouden tip hebben heel graag :smiley:

de NeoCoolcam staan bekend om een niet goed bereik. Fibaro werkt daarvoor oa een stuk beter. Ik heb op elke verdieping een Fibaro plug wat dit soort problemen oplost.

Verder zijn er meer zwave oplossingen te verkrijgen , ik vermoed dat zwave wel beter zal gaan dan zigbee maar ook zigbee doet Mesh dus beide zou kunnen. Als die maar een goed bereik hebben.

Top! Daar kan ik iets mee bedankt Erwin, heb zelf nooit problemen gehad met de Neo’s heb er een stuk of 6 in huis maar zojuist de fibaro variant besteld hopen dat dit het probleem oplost :+1:t2:

ok, graag gedaan. Ja ze zijn wel duurder maar doen het vaak een stuk beter dan de NeoCoolcam. Er is hier wel meer te vinden over dat de NeoCoolcam een minder goed bereik heeft.

Fibaro plug heeft i.i.g. de routerfunctie en een beter bereik naar de Homey toe.
Fibaro lijkt ook degelijker maar helaas zijn er heel soms daar ook mensen die er wel es iets mee hebben.

misschien dat iemand anders nog ervaring heeft met zwave componenten die nog langere afstanden kunnen overbruggen.

Een z-wave gebruiker ertussen zetten helpt meestal wel ,zigbee lost het probleem niet op daarvoor geldt hetzelfde.