Neo coolcam powerplug weigert intermittent foutmelding transmit_complete_no_ack

Ik wilde dit jaar met de oude flows van vorig jaar de kerstboom aansturen met de neo coolcam powerplug.
Hij deed het eerst helemaal niet daarom alles er uit gegooid (flows en device) en opnieuw geinstalleerd.
Tijdens installeren lukte het wel om type V1 te installeren maar moest wel vaker 3 keer drukken op de knop om geinstalleerd te krijgen.
Uiteindelijk werkt het nu af en toe.
Bij aan en uitzetten van de app krijg ik als het fout gaat de melding transmit_complete_no_ack.
Bij klikken op de knop van de powerplug zie ik in de app wel altijd de status van het device veranderen.
Het lijkt er dus op dat vanuit de homey er wel een signaal naar de powerplug wordt gestuurd maar dat de plug daar niet op reageert.
Versie Neo Coolcam is 2.1.9, versie Homey is 4.2.0.
Is die powerplug gewoon kapot of is er iets anders aan de hand?
Hoe kan ik zien welke versie powerplug ik heb, de V1 of de V2?

Alvast dank voor enige reactie, Chris

En wat gebeurd er als je de plug dicht bij Homey doet?

Dank voor de snelle response.
Hij stond ongeveer 5 meter vanaf de Homey in de zelfde ruimte/woonkamer zonder muren er tussen, maar als hij naast de Homey staat dat lijkt hij het goed te doen.
De powerplug heeft altijd in de kamer gestaan en het daar op 8 meter afstand altijd prima gedaan. Enig idee wat het dan kan zijn?

Chris

Afstand te ver. Plaats een paar ā€œrouter devicesā€ er tusssen en het zal gewoon werken. Ik weet niet hoeveel van die router devices je nu al hebt?
Dat het eerst wel gewerkt heeft kan ik niet verklaren natuurlijk.

Wat voor router bedoel je Rocco, de router (Wifi) staat 6 meter vanaf de powerplug?
Het zou toch te gek worden als ik een router of wifi-versterker naast de plug moet zetten om dat ding te laten werken.
Misschien een antenne aan de powerplug, ik vermoed eerder dat die plug kapot is gegaan, als ik internet zo lees dan zijn er heel wat mensen die klagen over het vroegtijdig stuk gaan van die dingen.

In ieder geval bedankt voor je hulp in deze Rocco, ik zal eens kijken of ik het op een andere manier kan oplossen.

Groetjes en heel prettige feestdagen gewenst. Chris

Een ā€œrouter deviceā€ is een power plug zoals je nu al gebruikt. Meerdere devices die rechtstreeks aan de stroom hangen, dus niet op batterijen, vormen een mesh netwerk die het signaal door kunnen geven. Het gaat hier dus om Zwave devices!

Bedankt Rocco ik zal dit meenemen.
Wat ik wel vreemd vind is dat wanneer ik de knop op de powerplug indruk, Homey deze informatie verwerkt en de toestand van de powerplug weergeeft (dus transmit van powerplug naar Homey werkt wel zelfs vanaf 8 meter maar omgekeerd werkt het niet).
Ik heb dus het gevoel dat de ontvanger in de powerplug niet goed werkt of dat het uitgaande signaal van homey niet sterk genoeg is!

Nogmaals bedankt, Chris

En vandaar dus die extra devices er tussen hangen. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik wil je even op de hoogte houden Rocco, de powerplug is gewoon defect.
Heb er een van mijn dochter geleend en die werkt door de hele kamer.
Vond ook nog wat op Homey support wat dit ondersteunt!

Wat is het Z-Wave bereik van Homey?

Minimaal direct bereik

Homey is een gecertificeerd Z-Wave Plus apparaat. Dit betekent dat Homey onafhankelijk is getest om een direct, 2-wegs Z-Wave bereik van ten minste 40 meter te hebben in een open ruimte. Muren en plafonds kunnen echter een negatief effect hebben op het directe bereik van Homey.

Ok. Vreemd dat hij het naast Homey dan wel doet.

Good luck on that!
Dus minimaal 40 meter betekend dat in een optimale situatie dit bereik nog verder kan zijn.
En dan maar hopen dat er geen signaal verstoord wordt door bv een WiFi soundbar of een Modem/router die in veel gevallen veel te dichtbij staat.
En dan hebben we het hier alleen nog maar over het bereik van Homey. De aangesloten devices moeten dit dus ook allemaal kunnen bereiken!

Maar mooi dat het weer werkt.

De ontvangst kant van de plug moet defect zijn, zal hem eens open maken en zien of er mogelijk iets te repareren valt, anders wordt het een nieuwe powerplug.

1 Like

Hoe is het afgelopen Chris?

Ik heb hetzelfde ook met Neo coolcam powerplug v2.23, (Homey staat op Ā±4 meter van de plug, zelfde ruimte, ook aan de kerstboom).
De powerplug is nog geen maand oud, dus ik heb nog ā€œgarantieā€, dus moest je iets technisch vinden, laat het me zeker weten!

Na een nachtje uit staan meestal ā€œtransmit_complete_no_ackā€ bij aanzetten via Homey
Zodra ik de powerplug met het knopje erop ā€œaan zetā€, dan is Homey daarna wel weer mee en lijkt alles goed te gaan tot het tijdje uit staat.
Ik heb trouwens ook een Neo coolcam raam/deursensor, die zit in de garage (muur/deuren ertussen en 2x zo ver), die stuurt gek genoeg zonder enig probleem zā€™n signaal naar de Homeyā€¦

Beste Bavoc

Ik heb hem open gehad maar niets kunnen vinden.
In eerste instantie kreeg ik de powerplug niet opnieuw geinstalleerd, maar na vele pogingen lukte dat toch.
Ik had twee flows aangemaakt waarbij de eerste sā€™avonds aanging tot middernacht en de tweede ging sā€™morgens aan tot 10:00. de eerste flow deed het altijd wel maar de tweede ging meestal niet meer aan.
Dus toen ben ik los van de flows gaan testen met het apparaat via de app aan/uit te zetten, en dat resulteerde in het zelfde bij aanzetten ging de plug intermiterend niet aan of niet uit waaruit ik technisch gezien moet constateren dat het signaal vanuit de homey niet resulteerde in succesvolle actie en als gevolg daarvan dan ook de te verwachtte acknowledgement niet terug kreeg.
Mijn dochter heeft ook een paar van deze powerplugs in china gekocht en die hebben soortgelijke problemen.
Ik kan er niet echt achter komen waarom de plug die het vorig jaar kerst wel goed gedaan heeft het dit jaar niet meer deed terwijl ik hem tussentijds niet echt gebruikt heb.
Als je de plug in Nederland hebt gekocht dan zou ik de leverancier gewoon aanschrijven dat hij het niet goed doet en je denkt dat hij defect is en graag een nieuwe wil, en dan zien hoe men reageert.
Aan de andere kant zou het me ook niet verbazen als het een software probleem met de homey zelf is.
Ik ben me verder aan het verdiepen in de Homey, mocht ik nog wat vinden dan laat ik het horen.
Met nieuwe versies van de homey werken plots apparaten niet meer zoals de mia flora sensor voor planten welke men in versie V5 van homey hoopt op te lossen.

Chris

Hi Chris,

ik vermoed ook dat het aan homey zelf ligt.
Ik heb neo coolcam support gecontacteerd en ze geven aan de plug op max 1 meter van Homey te zetten en zo verder te testen. (dat ben ik nu aan het doen)

Ook heb ik nog andere verhaaltjes op het internet gelezen, dat het misschien beter zou gaan als je het energieverbruik interval lager zet (of zelfs helemaal uit) zodat er inder ā€œoverbelastingā€ is. klinkt gek, maar is wel het proberen waard

Geen idee hoe oud jouw Homey is Bavoc, maar er zijn in het verleden ook problemen geweest met de poweradapter van de homey zelf, waarbij de Homey mogelijk niet genoeg stroom kan leveren en van invloed kan zijn op de functies van de Homey.
Ons supply is 2 Ampere, en de homey een paar jaar oud, ik moet ook dat nog uitproberen.
Neo coolcam werkt op z-wave en zou een bereik van 40 meter moeten hebben, dus op 4 meter afstand zou het goed moeten werken!

Wat is het Z-Wave bereik van Homey?

Minimaal direct bereik

Homey is een gecertificeerd Z-Wave Plus apparaat. Dit betekent dat Homey onafhankelijk is getest om een direct, 2-wegs Z-Wave bereik van ten minste 40 meter te hebben in een open ruimte. Muren en plafonds kunnen echter een negatief effect hebben op het directe bereik van Homey.

Groter bereik door mesh netwerk

Z-Wave is echter een meshing technologie. Dit betekent dat elk Z-Wave apparaat dat op stroom is aangesloten (zoals een schakelaar of dimmer) signalen van andere apparaten in het Z-Wave netwerk kan herhalen. Een signaal kan 4 keer ā€˜hoppenā€™. Dit maakt het effectieve bereik van Z-Wave veel groter, zeker wanneer er meerdere apparaten door het huis geplaatst worden.

Hij is iets meer dan een maand oud en heeft ook een 2A adapter.
In theorie zou het inderdaad beter moeten werkenā€¦

Dat hoeft niks te betekenen, de officiƫle adapter is gewoon van slechte kwaliteit. Je kunt proberen om een andere fatsoenlijke adapter uit te proberen, bijvoorbeeld ƩƩn voor een iPad, mocht je die hebben liggen. 5V en minimaal 2A.

1 Like

Hier identiek hetzelfde probleem met de Neo plugā€¦ red nog geen 5 meter.

Zal de interval van energie verbruik eens lager zettenā€¦

Ik begin toch een bruin vermoeden te krijgen dat hier meer aan de hand is dan slechte hardware.
Klikaanklikuit heeft geen terug koppeling maar heeft bij mij wel een betrouwbare werking.
Ik heb geen idee hoe programeren in homey werkt, maar zou mooi zijn als de programeur een loop kon inbouwen die nog maximaal 3 pogingen onderneemt na geen acknowledgement als workaround.

@robertklep, bedankt voor de tip van de ipad adapter, helaas zie ik hetzelfde gedrag, op een meter afstand geen betrouwbare connectie.
Vaak krijg ik de plug wel ā€œuitgezetā€ via homey, maar daarna gewoon niet meer aanā€¦