Na de recovery modus alle apps weg en flows

Na de recovery modus zijn bij mij alle apparaten, aps en flows verdwenen. Wie kan mij helpen! Ik kom er niet meer uit. Jaren werk weg!

Ik kreeg de eerste keer geen keuze, ik kon kiezen om een account te koppelen, en dat heb ik gedaan. Er stond nergens dat ik mijn gegevens kon verliezen.

Bij de 2e keer kreeg ik die keuze wel, en toen ben ik gestopt. Hoe kun je dan anders een veilige back up maken van de Homey. Ptp?..
zover reikt mijn kennis (nog) niet…

PTP

Thanks!!! alvast, ga vanavond even inlezen. Moet nu dringend weg.

Hahaha, ja inderdaad, alle schakelaars in huis zijn van fibaro, plus de nodige flows en klik aan klik uit stekkers etc tec… En dat alleen maar omdat de usb stekker corrupt was geworden…

Thanks! als je alles van te voren weet… Je begint ergens te zoeken als je een oranje of rode led ring krijgt. Bij mij was in ieder geval niet op komen borrelen dat het aan de stekker kon liggen.

Er zijn verschillende soorten gebruikers… Homey en de Fibaro schakelaars vanaf 17-8-2017 in gebruik dus. Nog even opgezocht.

Dat is vreemd, want bij de meeste topics die hierover gaan staat bijna altijd: doe een PtP en/of vervang de adapter… :thinking:
Maar goed, dat lost je probleem nu niet meer op, dus ik ben bang dat je inderdaad vanaf scratch moet gaan opbouwen.
Kleine tip voor daarna: maak in ieder geval een backup met de HCB&RWA app van @Dijker. Dan kun je in ieder geval je flows en devices terugzoeken en makkelijker opbouwen als je weer ooit een reset moet doen.

Of maak een printje naar bijv. PDF vanuit de Homey Flow Viewer. Heeft me al regelmatig geholpen oude instellingen terug te vinden.
TIP: zet papierinstelling op A3

2 Likes

dat is een briljant idee!

ik heb vanavond weer wat te doen xD