Wie kan me helpen, ik weet niet of het een matter probleem is of een Meross mrs105 issue, maar dit is het probleem;
ik heb dus een Meross MRS shutter switch, mn 1e matter device, die ik probleemloos heb kunnen toevoegen in homey. Het openen en sluiten van m’n rolluik gaat prima met een druk op apparaat knop in de homey app.
Maar als ik een flow maak (simpele tijd is 22:00, dan rolluik dicht) dan sluit hij maar heel zelden het rolluik. Druk ik dan bv om 22:05 in homey op de apparaat knop dan sluit hij gelijk! Ik heb al een serie flows gemaakt zodat hij om 22:01, 22:02, en 22:05 nogmaals kijkt of het rolluik gesloten is en zo niet het nogmaals probeert te sluiten, maar ook dit weigert hij vaak.
Dat zou wel heel erg zijn… ben al lang een homey gebruiker en dit is echt een simpele flow,… om 20:00 shutter dicht… kan niks mis in gaan lijkt me… en soms doet hij het ook, alleen niet vaak
Wat een oorzaak KAN zijn is dat Homey de app blokkeerd als deze b.v. veel CPU gebruikt en later weer vrij geeft totdat hij weer wordt geblokkeerd. Vandaar dat hij de ene keer wel en die andere keer niet werkt. Ik heb dit gehad met de Denon Heos app, onwillekeurig blokkeerde Homey de app tot dat deze werdt aangepast.
Hetzelfde met Matter, de Ikea en Eve plugs (thread) werden regelmatig geblokkeerd (geen verbinding). App steeds opnieuw opstarten was een optie. Na de update’s werken ze nu al een hele tijd prima. Deze apps (en nog een paar) worden door mij gemonitoord in een grafiek (HA) en houden het geheugen en CPU bij.
Als ik nu naar mijn Matter app kijk, dan verbruikt deze sinds een paar dagen opvallend veel en vaak CPU kracht terwijl de EVE en Ikea apps vrij rustig blijven.
Ik zou zeggen kijk of controleer of de Meros app zo nu en dan er uit ligt en kijk of de verbinding met Homey en de shutter niet af en toe verbroken wordt.