Locatie in variabele opslaan met http request en IOS Opdrachten

Met ios opdrachten kan je bijvoorbeeld je locatie opvragen. Deze locatie bevat een aantal gegevens waaronder lengte en breedtegraad. Is het mogelijk om deze in een variabele te zetten( het kan, maar hoe?) en kan ik deze dan met http request Get in een variabele zetten.
Ik ben aan het stoeien maar kom niet verder dan onderstaande, maar dat werkt niet

Hierbij de oplossing, let wel op de hoofd en kleine letters, die komen heel precies;

1 Like

Hou er rekening mee dat IOS 13 Opdrachten niet zonder bevestiging op de achtergrond worden uitgevoerd, dit geldt met name voor locatie gebonden opdrachten. Je wordt dus altijd gevraagd door IOS of je een specifieke taak die op de achtergrond is gestart wil uitvoeren. Ik ben een tijdje bezig geweest om op basis van het verlaten of binnenkomen van een gebied een webhook te versturen naar Homey. Dat werkt prima, behalve dat je de vraag van IOS moet beantwoorden. Ik dacht hiermee een oplossing te hebben voor een goede presence detectie maar ben toch helaas nog steeds afhankelijk van de Locative app die overigens prima werkt.

@OetAelse dat leek idd eerst het geval. Het is echter mogelijk om dit zonder toestemming te doen. In mijn voorbeeld gebruik ik daarom als trigger dat ik een bepaalde app open, hier is toestemming voor nodig, die je echter uit kunt zetten. Ik heb in mijn voorbeeld alle apps opgegeven die ik gebruik indien ik van huis ben. Op die wijze wordt mijn locatie steeds geupdated.

Wellicht net niet optimaal, maar voor mij voldoende om werkbaar te zijn.

@Marcel_Ubels, Mooie workaround! Kan ik op deze manier dan automatisch een webhook sturen als ik buiten een gebied ga en hoe zou ik dat dan moeten doen?

Voor webhooks en locatie gebruik ik locative. Deze heeft wat beperkingen t.a.v de straal maar werkt verder subliem. Je kunt dacht ik max 20 gebieden opgeven. IOS Presence app (locative)

@Marcel_Ubels, Dat is precies de configuratie die ik ook gebruik :grinning: