Locatie telefoon automatisch ophalen in een variabel

Ik gebruik met veel plezier Locative en krijg daarbij de meldingen binnen wanneer iemand thuis komt of vertrekt. Dit wordt keurig verwerkt in variabelen.

Is het ook mogelijk dat iedere locatie waar mijn telefoon komt in een variabele terecht komt. Locatie het liefst als plaats, of als lengtegraad en breedtegraad.

Het achterliggende idee is dat ik thuis per uur de regenvoorspelling binnen krijg. Uiteraard ook een melding als het het komende uur gaat regenen. Maar dit is de locatie van Weerlive.nl die ik heb doorgegeven. Ik wil dus mbv de locatie waar ik op dat moment ben de regenvoorspelling van weerlive automatisch aanpassen.

Kan dit met een GET request? Wel graag in normale ‘stervelingen’ taal :smile::smile:

Kun jij dan misschien in Jip en Janneke taal uitleggen hoe jij het voor elkaar hebt gekregen dat jou locatie van de telefoon goed werkt. Ik weet namelijk dat veel mensen inclusief ikzelf graag de locatie van personen wil gebruiken voor Flows thuis en weg. Deze werken bij veel mensen niet goed.

Zelf had ik net een tijdje tot een paar dagen terug dat die het wel deed bij mij zelf(beheerder). En bij mijn vrouw(gebruiker) niet. En nu bij mij zelf ook niet meer goed.

Tuurlijk met dank aan @Rocodamelshekima

Oh hmm ik merkte juist dat sinds een aantal dagen het ineens bij ons gewoon werkt… :thinking: Ik heb alle externe presence flows enkele dagen geleden uitgezet om alles goed te testen, en dit gaat nu prima!

Klein stapje verder. Dmv google maps kan ik op de locatie waar ik ben een spelt prikken. Als ik de spelt aanklik kan ik de coördinaten kopiëren. Daarna naar Homey en in twee variabelen de lengte en breedtegraad met plakken neerzetten. Dit gedeelte is dus nog handmatig. Zou mooi zijn om dat nog te kunnen automatiseren. Hierna wordt automatisch per uur van die locatie de weersgegevens opgevraagd en variabelen verwerkt. Tevens krijg ik van die locatie een pushmelding als het het komende uur gaat regenen en hoe veel millimeter.