Ook hier hetzelfde probleem met een Pixel 5. Ik heb er een melding van gemaakt.
Je kunt dan tadoZones installeren, zo kun je Homey perfect en betrouwbaar je locatie laten weten.
Forum link hier
Installatie tips:
Na het installeren van de community store app:
Hoelang kan het duren om iets wat maanden heeft gewerkt weer te fixen? Het ligt nu al bijna 2 weken eruit.
Hier twee iPhones SE 2022. draai van alles op Homey de laatste versie (voor de app de beta) en het werkt hier al sinds we deze telefoons van het voorjaar hebben aangeschaft beter dan ooit. (Eigenlijk zonder missers).
Dank voor je reactie ik heb een support ticket gemaakt. Kreeg de melding terug dat er door Google iets gewijzigd zou zijn en support bezig is met een oplossing. Er waren meer support tickets binnengekomen voor home away functie.
Het gaat ook om de Android (beta) versie die niet meer werkt.
Hier iPhone vervangen door een nieuwe Maar sindsdien ook geen tracking meer, nu op ios 16.1.2
En je had de app van je oude telefoon verwijderd voordat je met de nieuwe aan de slag ging?
Staan alle toestemmingen ingesteld? Staat āgebruik precieze locatieā ook aan?
Ja alles staat aan, maar ik kan wel een nieuwe install voor de zekerheid doen, op de oude iphone en ios software updates stopte de locatiebepaling ook, met update van homey app was het weer opgelost
Hallo,
Vraag me af of het een homey ding is. Ik heb Nest hubs miniās in huis. Had gehoopt met een workaround home en away via Google Home te kunnen doen.
Ik heb de locatie functie in Homey uitgezet en aangezet in Google Home en in de Google Home de aan en afwezigheid routine laten verwijzen naar de home en away scĆØne / flow in Homey. Ben even stukje gaan wandelen maar Google Home App bleef mij ook als aanwezig zien.
Ga even kijken naar de Tado location.
Ik gebruik life360 voor het hele gezin en Homey app Connect Life360
Dit bevalt ons prima.
Homey zelf moet natuurlijk wel de boel voor elkaar hebben
Volgens mij is dat heel knap, dat je ongezien door Google van huis kunt gaan.
Weet je zeker dat alles ivm locatie bepaling altijd aan staat, en aan mag staan (dwz ook zonder een actieve app)?
Hallo,
Als goed is wel maar voor de zekerheid
Google Home App instellingen aanwezigheids detectie heb ik toestaan dat dit huis telefoon locaties mag gebruiken en hier staat mijn telefoon ik heb ook bij de Nest schermen de Nest Hub in de woonkamer aan staan.
In de Android instellingen van de Home App heb ik de machtiging aan staan voor locatie gebruik en apparaten in de buurt. Locatie staat altijd aan met exacte locatiebepaling.
Onder accu verbruik staat activiteit op de achtergrond toestaan aan. Ik zie wel automatisch starten uit staan maar die heb ik ook uit staan voor Tado die geen problemen heeft met locatie functies.
In de locatie instelling staat scannen voor wifi aan.
Als je tado hebt, deze app installeren en dan kun je de tado geo gebruiken binnen Homey:
https://store.homey.community/app/com.verbem.tadoZones
Vandaag terugkoppeling gekregen van Homey. Ze zijn snel in het antwoorden dat moet ik toegeven. Mijn vriendin met Iphone heeft eerlijk gezegd nooit gedoe met de app. Ik ga ervanuit dat het vanzelf weer gaat werken totdat er weer een update komt
S20 Ultra
Homey Early 2019
6.11.10.1027
Bedankt dat je contact hebt opgenomen met onze support en voor het melden van dit issue, we waarderen je input.
Dit issue is al gemeld door andere gebruikers en Development is hard aan het werk om het op te lossen. Op dit moment is er een issue met de Homey app op Android telefoons, we hopen het zo spoedig mogelijk verholpen te hebben. Helaas kan ik niet exact aangeven wanneer er een update van de Android app beschikbaar is, excuus voor het ongemak.
Voor nu is dit alles wat ik voor je kan doen, daarom sluit ik nu je ticket. Mocht je aanvullende support nodig hebben kun je je ticket heropenen door te antwoorden op deze email.
Ik wens je een fijne dag en veel plezier met Homey!
Ik weet niet hoe ik de tadoZones app lokalisatie moet gebruiken.
Nu snap ik waarom het niet meer werkt, zat me rot te zoeken in de flows of daar iets fout stond in eens.
Maar goed de app is dus de boesdoener, hopelijk hebben ze het snel verholpen en werkt het straks weer zoals het was.
Er is een update van de Homey app. In de omschrijving wordt aangegeven dat aanwezigheid gefixed moet zijn.
Gisteren update ontvangen. Zo kind zo blij. Het werkt perfect weer. Super opgelost! Klasse aan het fixteam