Nog paar vraagjes. Jij hebt een Amina 1 zie ik in je flow. Hoe is die verbonden met Homey? Ook met Zigbee, net als de Amina S?
Krijg je met de app ook toegang tot de meetgegevens van de stroom/vermogen per fase? Dan is ook geen aparte stroommeter voor de laadpaal nodig, toch?
Het werkt toch ook gewoon zonder een clouddienst, toch? verbinden van de Amina is via Zigbee en evetuele updates moeten dan via Bleutooth, begreep ik.
Ik heb een Amina-S. Wat je zie “aminna-I” is een variabele die ik zelf heb aangemaakt…
Je kunt de vraag eens stellen aan contact@aminacharging.com ze zijn goed responsive!
De Amina-s heeft inderdaad stroommeting.
Dus inderdaad een aparte stroommeter is niet nodig
Maar ook al heb je geen stroommeting: je weet natuurlijk ook welke stroom setting je hebt gedaan voor de paal. Dus die kan je ook gebruiken (zal niet sterk afwijken van de werkelijke stroom
De Amina heeft geen clouddienst inderdaad.
Het werkt local via zigbee inderdaad.
Updates inderdaad via bluetooth met een speciale app, zie deze link
Dankjewel, alweer. Zou je flow ook voor een andere laadpunt kunnen werken? Mijn installateur kan de Amina S niet leveren, helaas. De meetwaardes die je in je logica gebruikt worden toch door de Amina-app gegenereerd en de variabelen daarbij heb niet zelf hoeven maken, toch? Logica is voor mijn brein niet altijd even ‘logisch’, namelijk…
Elke laadoplossing die je met Homey kan aansturen kan je gebruiken. Dat zou niet zoveel uit moeten maken. Alleen even uitpluizen of deze dan data terug geeft over het werkelijk opgenomen vermogen. Of dat het toch een losse kilowattuurmeter er voor wordt.
Sturing zou ik zo maken dat er bij te hoog totaal gevraagd vermogen de laadpaal direct terug geregeld wordt. Je zit sowieso aan 10 seconden reactietijd. (slimme meter geeft eens per 10 sec. data)
Om jojoën te voorkomen zou ik over het op regelen een filtertijd zetten. Zo haal je de zaagtand van bijvoorbeeld het opwarmen van de wasmachine of gedrag van de inductiekookplaat er uit. De filtertijd wil je minstens zo lang als de tijd tussen twee pieken. Maar langer is geen probleem. Op de tijd die nodig is om de autoaccu te laden maakt 5 minuten ook niet uit.
Hier onder even een voorbeeldje van wat ik bedoel met een filtertje. Ik heb dus geen laadpaal omdat dat feest niet is doorgegaan. Dus vervang het hue lampje even door de laadpaal. (of verdere logica) Voor het starten van de timer zou je ook nog met “all” logica kunnen zetten dat het vermogen op L1, L2, & L3 kleiner moet zijn dan x.
De insight trends app doet dit mooi voor je. Geen timers nodig.
Zie mijn flow screenshot hierboven