Lidl Zigbee Smart Home producten

gebruik deze test versie dan werkt de tussenstekker wel.
weet dat de ontwikkelaar bezig is met een update betreft de kleur

Vandaag bij de Lidl tegen een Mood Light aangelopen, maar eens meegenomen. Vooralsnog niet enthousiast, via de app werk alleen aan uit zonder kleur, klopt dit nog altijd?

Via mij Hue bridge doet ie het prima maar via Homey → Hue bridge werken alleen de wittinten en kleur ook niet.

Al met al een teleurstelling, iemand een idee wanneer dit beter zou moeten werken? Op deze manier is hij niet goed te gebruiken.

Ook een motion sensor meegenomen die het op zich goed doet, echter vroeg ik me af wat de timeout is. Met de Xiaomi devices kan dat in een paar seconden maar deze duurt wel erg lang.

Ik heb de mood light ook, maar gekoppeld via de Tuya Zigbee app en dan kan ik wel kleuren kiezen.
Wel jammer dat er geen kleurwisselingen worden ondersteund, maar daar lees ik in de handleiding sowieso niks van terug. Zelf maken is een optie uiteraard, maar zover ben ik nog niet :wink:

Dank voor je reactie, maar welke lamp selecteer je dan? In mijn tuya zigbee app zit de moodlight er niet bij. In de Lidl Smarhome app wel maar daarmee werkt kleur dus niet…

Ik denk dat de RGB Mood Light nog niet in de officiele app staat.
Je kan de beta-/testversie installeren:
Tuya Zigbee | Homey

PS: omdat ik liefst zo weinig mogelijk apps installeer draai ik al mijn Lidl spullen via Tuya Zigbee

Hi, ik heb een vraag. Ik heb 5 Lidl Smart Home Livorno lux (GU10) lampen gekocht voor in de keuken. Maar elke keer als in de lamp aan zet op zeg 5% dan gaat hij eerst een seconde naar 50%. Zelfde geld ook als ik hem uit doe als de lamp op 5% staat. De lamp zit gekoppeld aan homey via de HUE bridge. Hebben jullie hier ook last van?
Heb even een test opstelling gemaakt met video.

Iemand een idee
Heb de parkside besproeiingscomputer als algemeen zigbee apparaat toegevoegd. Hij werkt alleen schakelt deze zich na een paar minuten automatisch uit.
Iemand een idee hoe dit te omzeilen?

Weer nieuwe devices voor buiten

3 Likes

Weer iets nieuws gespot voor de liefhebbers

1 Like

Dit vind ik dan serieus wel weer interessant. Kun je elke willekeurige radiator knop hiermee vervangen? Wij hebben nu van die standaard 1 - 5 standen … op de boven verdieping.

Edit:
Inclusief 3x adapter voor Danfoss-ventielen (RA/RAV/RAVL), 1x stoterverlenging, 1x cilinderschroef M4x12 mm en moer M4, 1x steunring, 2x afstandsring (0,5 mm, 1 mm), 2x AA-batterijen (1,5V) en gebruiksaanwijzing

Aldus de site, maar dat zegt me echt niets.

Als deze een beetje recent is dan zal dat geen probleem geven. Gaat je CV automatisch aan wanneer je nu de knop op standje 5 zet of moet je dit doen met een aparte thermostaat?

1 Like

Ik vond helaas ook geen handleiding in ons systeem nog

https://customercare.lidl.nl/SelfServiceNL/s/product2?productId=01t6N000001FZe2QAG#q=100335076

Knoppen met 1-5 zijn vrijwel altijd thermostatische knoppen, die stel je in op een bepaalde temperatuur (ik meen dat stand 3 20°C is) en de knop regelt dan zelf op basis van de temperatuur in de ruimte of ie open of dicht moet (met een vrij simpel chemisch/mechanisch systeem, niks “slims”). Geen feedback naar CV, dat regelt een centrale thermostaat.

Ik heb deze zeg maar: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Ftse1.mm.bing.net%2Fth%3Fid%3DOIP.-zwC9xUjwQu99-3sb8laSQHaHa%26pid%3DApi&f=1

Die heb ik altijd op dat sneeuwvlokje staan.

Sommige CV’s kunnen daar op reageren, ze draaien dan in principe constant. Daarmee mijn vraag om te alluderen dat @Martijn_Hoogenbosch waarschijnlijk best een systeem ala Tado neemt…

Beneden hebben we vloerverwarming en staat altijd op 1 temp dag nacht weekend en doordeweeks. Dat werkt prima voor mij (gimmick gehalte is natuurlijk wel leuk). Ook worden alle ruimtes afzonderlijk gestuurd , dus de berging staat wel lager maar wel altijd vast. Dit op basis van een nefit moduline400 systeem met salus thermostaten. Alleen boven hebben we dus nog klassieke draaiknoppen en met een stel kids die volgend jaar naar het voortgezet onderwijs (huiswerk, vriendjes, vriendinnetjes) gaan lijkt me het handig om dit makkelijker te kunnen sturen.

Weer iets nieuws in de webshop gespot!

1 Like

Handleiding staat er nu wel bij

https://customercare.lidl.nl/SelfServiceNL/s/product2?productId=01t6N000001FZe2QAG#q=100335076

Weer nieuwe spullen. Allemaal compatibel met de Lidl app?

Dat kun je toch vrij makkelijk zelf terugvinden op de app pagina?