Lidl Zigbee Smart Home producten

Volgens mij wordt er al hard aan de Tuya Zigbee app gewerkt om ook de lidl apparaten (die Tuya Zigbee zijn) te ondersteunen :D: [APP] Tuya Zigbee App

Sowieso werkt natuurlijk van ieder apparaat gewoon aan en uit al als basic zigbee device, maar eens dat het beter is als gewoon alles werkt, incl sensors.

Overigens is het volgens mij een limitatie vanuit Hue dat niet-hue apparaten die aan de hue bridge verbonden zijn niet via de API beschikbaar zijn. Die kan Homey dan waarschijnlijk daardoor ook niet vinden. Zoiets had ik volgens mij eens gelezen, maar ik weet het niet zeker.

Gaat de nieuwe Tuya app ook werken voor Firmware 4.2? De testversie kan ik helaas niet installeren…

Nee, helaas is het niet mogelijk om zowel een v5 als v4 app in de app store te hebben.

In de HCS is dat dan weer wel mogelijk. :wink:

Nou ik leer veel vanavond, Homey aan het updaten naar v5.

1 Like

Hier t zelfde:)

Ik hoop dat jullie je eerst goed hebben ingelezen wat het betekent om een experimentele firmware te installeren… :stuck_out_tongue:

2 Likes

Het is een release candidate, hoe erg kan het zijn … :wink:

2 Likes

Klopt. Ik heb de bewegingssensor. Diverse mogelijkheden direct koppelen aan homey geprobeerd, maar wordt geïnstalleerd als “simpel apparaat”. Koppelen aan Hue-bridge is mij ook niet gelukt. Wat nu? Afwachten dus?

Wachten dus!
Ik zou de bewegingsmelder ook liever op de Hue bridge installeren. Helaas lijkt dat niet mogelijk.

Vanmiddag de LED-strip gekocht. Koppelen via de Hue bridge ging vlekkeloos en heel snel!
Werkt goed en volledig via de Hue-app. Niet zo vloeiend als een “echte” Philips maar daar betaal je dan ook veel minder voor.

Ben benieuwd naar de ervaringen met de bewegingsmelder. Die van Ikea heb ik nooit kunnen koppelen aan mijn Homey en de stekker van Ikea heb ik via een omweg met Hue Essentials pas kunnen koppelen.

Mijn God… Wat was dat een drama om weer terug te krijgen op v4.2 :sweat_smile: maar het is gelukt!

1 Like

Ik heb een heel zwikje gekocht om te proberen. De tussenstekkers zijn simpel, aan/uit, dus die kunnen gewoon als simpel Zigbee apparaat werkend te koppelen. Ze zijn behoorlijk groot. De lampen worden ook gekoppeld, maar ook alleen als simpel apparaat dus die gaan alleen aan en uit. De bewegingssensor koppelt als simpel apparaat en doet dus niks op het gebied van beweging. Afwachten op Homey app.

Mja, ik zou toch eens naar de tuya zigbee app kijken, is sneller denk :joy::wink:

1 Like

Vandaag 3 tussenstekkers van de Lidl gekocht. De koppeling gaat supersnel in de Tuya app. Daar kan geen INNR, Neo Coolcam of Oosram tegenop.
Bereik is ook stukken beter dan de eerder genoemde tussenstekkers. Jammer dat er geen meting opzit.
Een echte aanrader voor heel weinig geld.

Ik krijg het niet voor elkaar om de Lidl bewegingssensor te koppelen in de Tuya Zigbee app. Ja, als standaard zigbee apparaat.

Draai je de experimentele v5 firmware? Want dat is een vereiste.

Ja ik draai de experimentele v5, daar heb ik in het begin spijt van gehad. Maar nu zou dat goed moeten uitkomen.

Vandaag dan ook de 2 stekkers binnengekregen.

Wil ze eigenlijk alleen gebruiken om een goed zigbee mesh netwerk te creeren. Ik heb nog niet al mijn zigbee apparaten (paar temp meters na van aqara) gekoppeld. Dus dacht eerst een goed mesh creeren en daarna de sensoren koppelen.

De hele post doorgelezen. Maar begrijp ik goed dat ze alleen via de Tuya zigbee app werkend kan krijgen en je firmware hiervoor v5 moet zijn? Ik heb nu 4.2 en denk er nog niet over na voor een beta firmware te gaan. Of maakt het voor de functie waarvoor ik de stekkers wil gebruik, dus zigbee mesh, niet zo veel uit en doe het als “simpel apparaat” zijn ding. Moet ik het dan alsnog installeren via de Tuya app of een andere app? Excuses voor de basisvragen, nog maar een dag Homey owner ;). Alvast dank!

De stekkers zullen het ook wel met 4.2 doen, je moet ze dan als generiek Zigbee apparaat toevoegen (bij nieuw apparaat toevoegen kies je dan voor “Homey > Zigbee”). Daar heb je geen specifieke app voor nodig.

1 Like