Lidl Zigbee Smart Home producten

Je kunt hem kopen, proberen en eventueel weer terugbrengen. En uiteraard ons even laten weten of het wel of niet werkt! :stuck_out_tongue:

1 Like

Een tweet van Lidl zegt dat alles te bedienen is met de hue bridge en waaronder ook de kerstverlichting

Dan lijkt mij dat het ook kan werken via de Philips hue app

1 Like

Nice!

Ja. Werkt hier prima

ik heb inmiddels de kerstverlichting in huis, ik las dat het gekoppeld kon worden met de hue bridge, echter kan ik ze nog niet vinden in de app. iemand een idee?

p.s. wordt er al gewerkt aan een Homey app?

gelukt, beide knoppen inhouden zodat de kerstverlichting in zoekmodus gaat. dan voegt ie de lamp toe aan de hue bridge. toegang tot de lichtscenes zijn er (nog?) niet. dan moet je de lidl gateway aanschaffen

Zodra Homey de Lidl producten direct ondersteunt heb je de gateway niet nodig. Ik ga morgen bij de lokale Lidl eens kijken of ze de motion sensor en slimme stekker hebben liggen (want deCONZ…).

1 Like

Heb drie “slimme” stekkers binnen en gekoppeld aan Homey. Koppeling middels de Homey app. Schakelen werkt goed en bereik lijkt ook best OK.

Ik heb echter het vermoeden dat de 3 stekkers die ik gekocht heb (nog) niet bijdragen aan het mesh netwerk voor andere zigbee producten. Ik heb al een tijdje 2 aqara sensoren om de temperatuur en luchtvochtigheid in de badkamer en kantoor te monitoren maar zonder succes. Ze zijn gekoppeld aan Homey en zodra ik ze (beneden) gebruik op meer dan 5 meter gaat het fout. Laat staan op de bovenverdieping waar ik ze wil gebruiken…

De sensoren bevinden zich hemelsbreed op +/- 10 en 15 meter van de Homey met één vloer ertussen. De hoop was dat 3 strategisch geplaatste Zigbee stekkers de Aqara’s zouden bereiken.
Ik heb de eerste Lidl/Tuya zigbee op +/- 5 meter en de volgende stekker op +/- 10 meter afstand van de Homey (5 van Lidl stekker) waarbij de tweede ook door de verdiepingsvloer moet. Beetje bijzondere vloer aangezien hier isolatie platen tussen zitten die voorzien zijn van twee lagen aluminium en wifi amper door komt en Aqara sensoren niet maar de Lidl zigbee dus wel. Helaas werkt de Aqara niet terwijl deze dicht bij de Lidl stekker ligt.

Iemand suggesties?
Heb behoorlijk wat KAKU stekkers dus heb de keuze waar ik Zigbee stekkers plaats.
Heb ook al sinds lancering enkele Ikea zigbee lampen maar die gaan (beetje dom) nog via KAKU schakelaars want die schakelen al jaren zo de leeslamp en sinds de Homey er is doet deze dat… Het werkt en te weinig tijd om het om te “programmeren” in de flows.
Maar ik heb dus ook de mogelijkheid mesh netwerk te bouwen met Ikea lampen. Heb ook nog ergens een Ikea Hub liggen maar die is nu niet meer in gebruik.

Kan je ze ook toevoegen zonder Hue bridge dus met de Philips hue app

Aqara sensoren hebben niet de neiging om van router te wisselen, ook niet als je nieuwe routers toevoegt dichter in de buurt van de sensoren. Je kunt proberen om de batterijen voor een paar minuten uit de sensor te halen om te zien of ie dan de nieuwe router wel oppikt. Anders zou je de sensor opnieuw moeten toevoegen aan het netwerk (in de buurt van waar je 'm wilt gebruiken).

1 Like

“Compatible met … andere platforms, zoals Philips Hue”

image

Niet echt vreemd dat iemand dan denkt dat het met de Hue app zal werken.

je kunt ze toevoegen direct aan Homey, dan kun je ze aan/uit doen.
je hebt wel een bridge nodig om er wat mee te kunnen, maar ik sluit niet uit dat er spoedig een app ligt, wat @RoyWissenburg ook aankaart. als het zoveel bied voor zo weinig geld dan ontwikkelen mensen daar wel een app voor.

er staat platform, niet app.

Dan nog is het niet vreemd dat iemand denkt dat het met de Hue app zal werken, want de Hue app biedt ondersteuning voor het Hue platform…

ik als lidl klant zou kunnen denken dat de doelgroep zich daar zo over zou kunnen uitlaten.

Er zijn zelfs mensen die denken dat Homey plug and play is. Die denken dat als je Homey in het stopcontact doet dat dan alle lampen vanzelf aan gaan wanneer zij dat willen!

3 Likes

Vandaag de licht en deursensor bij LIDL gehaald , beide zijn direct te koppelen aan homey middels de tuya en Heu zigbee app . Helaas worden ze geinstaleerd als onbekend apparaat :frowning: .
Homey geeft aan dat er geen app voor dit apparaat beschikbaar is …
Iemand suggestie s ?

Wachten op een app.

1 Like

:sweat_smile:

Wat spulletjes besteld en gekocht en toch ook maar een bridge om met kerst van 16 miljoen kleuren te genieten, ik verwacht niet dat er dan al een app is. Dit weekend eens kijken wat er allemaal wel al aan Homey kan hangen.