LG airco problemen

Na maandenlang foutloos werken hebben mijn LG airco’s ineens geen verbinding meer met homey pro early 2023 via de thinq app voor homey.

Bij bediening krijg ik de foutmelding “onoff not set”
Ik heb al geprobeerd de app opnieuw aan te melden met het LG account, de app al compleet opnieuw geïnstalleerd de airco’s weer opnieuw als apparaat aangemaakt, maar niets helpt.

Ik heb ook de support van de app gemailt, maar die nemen niet eens de moeite om te antwoorden. :frowning:

De bedienen van de airco’s via de Android thinq App gaat prima, dus het is echt iets icm de homey.
Aangezien LG nu eigenaar is van homey had ik betere support verwacht.

Heeft iemand nog suggesties?

De app thread lezen.

Bedankt voor de tip, Ik heb hetzelde. Moet wel zeggen alleen via de community app, LG versie werkt bij mij wel maar gebruik die eigenlijk niet omdat energie in deze app niet gerapporteerd wordt

Deze App heb ik geïnstalleerd op de homey.

Deze airco’s heb ik van LG, ik gebruik het eigenaar account van LG, bij aanmelden in de app, krijg ik ook bericht dat het juist aangemeld is, anders zou ik de airco’s ook niet opnieuw kunnen aanmaken als apparaat op de homey dus er gaat ergens anders iets mis.

Dus deze post, met precies dezelfde foutmelding als dat jij krijgt, is niet relevant?

Ja dat is relevant, ik zie als laatste post dat LG iets veranderd heeft in de Power reportage van de api en dat eraan gewerkt wordt, dus dat zal het bij mij dan ook wel zijn.

Afwachten dan maar weer :face_with_head_bandage:

Als je de community LG ThinQ app gebruikt en het is versie 3.xx, die maintain ik niet meer, ik steek de effort in de test versie V4. Die maakt gebruik van zowel de nieuwe manier van LG (public Connect API) als de oude manier om alle niet aanwezige info en commando’s in de nieuwe API toch aan te kunnen bieden. Is een enorme change tov V3. Dus heb wat compassie met me als ik niet direct antwoord, (als het in de topic was die Robert net poste) :wink:

Ik ga de testversie proberen, Martin.

Laat je weten als ik iets tegen kom.

Ik zie dat in deze versie de luchtstroom controle nog niet geïmplementeerd is met uitzondering van de ventilator snelheid?

volgende update is ie terug.

Top, kan niet wachten :+1:

Deze versie werkt iig perfect, zonder verlies van connectie tot nu toe.

Ik blijf ook deze melding krijgen:

Kan maar niet vinden waar ik dat moet doen.

In de native ThinQ App op mijn telefoon maar ook in de homey ThinQ App kan ik niets vinden.

Tips?

Op de native app, menu rechts onderin, mededelingen en updates…

Hoi Martin,

Heb ook uitdagingen met mijn LG units sind de overgang naar kouder weer.
De modus kaarten voor omschakeling naar verwarmen en koelen werken niet meer en er staat ook een (d) voor of achter de kaartnaam. Foutmelding is: Cannot read properties of undefined (reading undefined)
Geprobeerd de kaarten opnieuw te maken, maar de nieuwe hebben nog geen apparaatmodus waardes beschikbaar (keuze lijst is leeg).
Ook de blaasstroom richting kaarten lijken niet meer te werken.
Zie de screenshots hieronder.
Draai versie 4.2.8 van je app, en heb de API key aangemaakt en geautoriseerd in de app.

Hopelijk heb je tijd bovenstaande zaken op te lossen.

Weet van het issue met nieuwe kaarten. Helaas, niet voor mij, zit ik momenteel in het buitenland zonder IDE

Hoi Martin,
Gelukkig heb ik de afstandsbediening nog. Dan maar even tijdelijk in de ‘hand’ modus.
Kaarten aan en uit zetten werken ook niet, maar er zullen er meerdere zijn.
Lijkt me idd een flinke klus, waar jij ook niet op zat te wachten.

Fijne vakantie gewenst.

Mvg Bart M

Hoi Martin,
Alles lijkt weer te werken, kaarten geven geen foutmelding meer, klopt dat?
De app versie is niet veranderd dus dat is vreemd.