Ik ben net in het bezit van de Homey Pro (2023), dus wellicht is deze vraag reeds gesteld.
Na de app voor ThinQ geïnstalleerd te hebben wil de de 2 airco’s op mijn Homey installeren. Alleen krijg ik de melding bij het kiezen van de apparaten om toe te voegen “Error during authentication, configure correct user and password in the app settings”. Nu heb ik gecontroleerd dat ik alleen via het mailadres een actief account heb (dus geen Google/Apple).
Wat gaat hier verkeerd of doe ik fout?
Als je in de Homey app naar je geïnstalleerde apps gaat, de LG ThinQ app selecteert, dan op het tandwieltje klikt krijg je de instellingen voor de app. Hier zie je bovenin vervolgens app instellingen staan. Klik dat aan en ga naar de knop Authorize. Hier vul je je inloggegevens in zoals ook gebruikt om de apparaten aan je account toe te voegen in de LG app (lees dus niet Homey). Klik dan op sla gegevens op en je app is klaar om apparaten toe te voegen. Dit doe je met de + (al dan niet gelijk in de juiste ruimte). Dan zou het goed moeten komen. Weet wel zeker dat je de juiste gegevens van je LG account invoert. Succes!
Hoe simpel kan het zijn
.
Dank je wel voor je snelle reactie. De 2 airco’s werden direct gevonden
Gr
Machiel van der spek
Top, succes met het verder ontdekken van je Homey en wellicht verstandig om even je mobiele nummer uit de post weghalen