LG Airco

Hallo allemaal!

Sinds vandaag de eigenaar van 2 nieuwe lg airco’s. Ik had al gelezen dat homey helaas nog geen app heeft hiervoor. Hoop dat er een nog mensen een keer een app maken voor homey. Mischien kunnen we hier de animo eens peilen? Mischien dat het net als bij de google nest apparaten iemand geïnteresseerd raakt om er een te maken.

Ook de vraag aan de mensen met lg airco’s hoe doen jullie het nu? Sensibo tado en is het aan te raden. Ook zag ik dat er wel een homeassitant app is zijn er mensen die dit gebruiken en werkt dit ook met de nieuwe modellen?

Alvast bedankt!

Ik gebruik deze integratie: GitHub - ollo69/ha-smartthinq-sensors: HomeAssistant custom integration for SmartThinQ LG devices configurable with Lovelace User Interface.

Werkt prima. De modellen die ik heb zijn wel al wat ouder, maar zo lang je je airco’s kunt bedienen met de officiële LG ThinQ app op je mobiel zou die integratie ook moeten werken.

Thanks ik ga er deze week eens naar kijken!

Via hacs de lg intergratie geïnstalleerd op de homeassitant(daar werkt het allemaal prima). Zag dat je homey kan koppelen aan home assistant helaas kan ik nog geen flows maken(geen kaartjes beschikbaar). Zal de homeassitant app uit de community store nog proberen.

Jammer dat er geen homey app is :(. Best bereid te testen/een donatie te doen.

@MaxvandeLaar had jij niet een lg app ooit gemaakt? :grin:.

Je ‘moet’ eerst apparaten toevoegen via de Home assistant app op Homey. Daarna moeten er flow kaartjes zijn.

Had de apparaten al toegevoegd maar zie nergens kaartjes voor de apparaten helaas


ook niet onder Home Assistant?
Screenshot from 2022-10-07 23-44-47

Ik had mijn telefoon even als apparaat toegevoegd die heeft wel kaartjes de airco’s helaas niet :frowning:

Ah okee. In HA zou je dan automatiseringen met virt schakelaars kunnen maken (zet airco aan / uit etc). Als je die dan toevoegt aan Homey, middels ‘Switch’, zou je deze zou je wel moeten kunnen bedienen met flows

Oprechte vraag. Waarom gekozen voor LG als je van tevoren weet dat je het wil integreren met Homey en je al weet dat er geen app voor is? Om deze reden heb ik voor Daikin gekozen. (Zeer tevreden mee, zeer geluidsarm en een goede COP waarde om ook mee te verwarmen waar ik hem eigenlijk voor aangeschaft heb).

1 Like

Aaah thanks! Hier zal ik volgende week eens mee aan de slag gaan.

Kon deze voor een goede prijs krijgen. :slight_smile: . Ben er verder ook tevreden over zijn altijd wel weer omwegen te bedenken. Zelfs als je producten koopt die wel eem homey app hebben ben je natuurlijk niet verzekerd van lang support zeker als ze reversed engineerd zijn.

Zojuist een virtuele schakelaar gemaakt met airco aan naar 20 graden met een automatisering(deze werkt ook). alleen nu zie ik hem niet als apparaat maar alleen als entiteit. Volgensmij zie ik hem daarom niet in de lijst bij toe te voegen apparaten.

Of dien ik hier de ha app uit de community store te gebruken

Met de community app kan ik wel switches toevoegen!

Daarbij zijn er wel wat meer redenen om te kiezen voor LG. Daikin is fantastisch maar vooral groot en algemeen. LG heeft een goede integratie van al haar apparaten in 1 app. Homey is fijn, maar om al je keuzes te laten leiden door de al of niet beschikbare integratie is een beetje beklemmend.

Ik heb hele slechte ervaringen met klantenservices van LG, en ook de app heeft een hele tijd meer niet dan wel gewerkt. (LG “slimme” wasmachine). Dit deed mij besluiten nooit meer LG en voor Daikin gekozen.

Erg jammer dat je vervelende ervaringen hebt met LG. Ik herken dat beslist niet. Zeker de klantenservice is erg goed. Daarbij moet je je overigens realiseren dat je leverancier je moet helpen bij problemen, niet de fabrikant.

1 Like

Via Tado in Homey lukte het mij wel met de Airco kastjes die IR signaal naar de airco’s stuurt, maar aangezien mijn LG Airco’s ook wifi hebben is dat stabieler; hopelijk komt er snel een werkende API) oplossing.

NB: Gebruik Tado op alle radiatoren in Homey en daarbij twee Tado Airco kastjes. Via Tado app werkt het super en met Homey inmiddels ook mooie flows kunnen maken voor warm en koude lucht.