Ik kocht een reeks Ledvance Zigbee smart plugs om stroomverbruik op te volgen. Ledvance heeft geen eigen android app of ZigBee hub en verwijst naar “partner app” en “partner hub”.
Nu kan ik de plugs moeiteloos toevoegen in mijn Homey Pro via onbekend ZigBee toestel.
De foto is het verbruik van een koelkast na 12u, het stroom verbruik in W lijkt me correct. Alleen de teller in kWh lijkt een factor 100 verkeerd te zitten.
Is er een manier dat ik dit kan aanpassen? Mijn overzicht in de Energy tab is helemaal in de war met deze plugs
Ondersteunt de specifieke Zigbee-app voor dit merk (LEDVANCE SMART+) de stekker? Zo ja, dan zou je hem via die app kunnen koppelen en kijken of de waarde wel correct is.
Oké, dan wordt hij waarschijnlijk nog niet ondersteund door de app. Je zou contact kunnen opnemen met de ontwikkelaar van de Ledvance-app via de contactgegevens vermeld in de Homey App Store: LEDVANCE SMART+ App voor Homey | Homey.
Als tijdelijke work-around, zou je een virtueel apparaat kunnen maken (bijv. via de Device Capabilities app), waarin je dezelfde waardes opneemt en het verbruik deelt door 100.
Ik heb geprobeerd de dev van de app te contacteren, maar het feit dat de app in geen 4 jaar is geupdatet. voorspeld niet veel goeds. Ik zou het zelf kunnen inbouwen als de app open source was, maar helaas is dat niet het geval.