Het is even moeilijk te vinden, maar in normal flows ga je naar THEN, Zones & Devices, dan de desbetreffende zone waarin/waarvoor je Moods gedefinieerd hebt, Moods en selecteer dan een van de gedefinieerde Moods.
Niet alle lampen ‘onthouden’ de dim- en kleurinstelling. Deze zouden dus meteen aan moeten gaan in de juiste kleur.
Dezelfde Tuya lampjes via Homey Tuya Cloud app bewaren ook alle kleursettings, zie screenshot.
Voor deze lampgroep, dus lampen die de kleursettings bewaren, zouden dan ook dit soort flowkaartjes gemaakt kunnen worden. En misschien zijn er al wel apps met soortgelijke flowkaarten als deze:
Misschien moet ik maar zo’n Tuya lampje kopen, kan ik er zelf mee verder testen.
Veel belovend maar werkt bij mij niet.
Ik gebruik hiervoor een flow die als het tussen een bepaalde tijdsperiode is hij een scène activeert. Hierdoor gaat hij bij mij direct juist aan.
Waarom niet?
Als je de flowkaarten gebruikt om alle aparaten in een zone te dimmen, zou dat moeten werken.
Ik heb getest met een Philips Hue G10 LCG002 spot.
- Als ik de kaart gebruik om de kleur te veranderen, verandert de kleur niet.
- Als ik de kaart gebruik om het dimniveau te veranderen, verandert het dimniveau wel.
- Als ik de kaart gebruik om te dimmen én de kleur te veranderen, werkt dimmen wel en verandert de kleur niet.
Het probleem van @RTD78 is daarmee niet opgelost, tenzij het met andere type lampen wel werkt.
Wat is de reden dat je geen HUE scene’s gebruikt want dan kun je gewoon vanscene wisselen en gaat de overgang ook heel smooth. Moods kan ook maar dan gaan de lampen nooit gelijk schakelen en zie je afzonderlijk de lampen veranderen. HUE werkt met 'slimme’groepen zodat de lampen tegelijk aangestuurd worden.
Omdat ik geen Hue-bridge heb. En de Topic Starter ook niet. En dit niet nodig zou zijn als je de kleur en dimniveau in één opdracht zou kunnen geven.
Ik weet niet hoe een Hue scenewisseling er uit ziet, maar als dit een geleidelijke wisseling is van kleur en dimniveau is dit juist géén oplossing voor het probleem. Namelijk een lamp direct in de gewenste kleur én dimniveau aan te laten gaan vanuit uit-stand. Zonder dat eerst de vorige kleur even zichtbaar is, of de lamp eerst nog even op het vorige dimniveau brandt.
Ik heb zowel met als zonder bridge geprobeerd in Homey. Ik ga nu echt alles over zetten naar de Bridge omdat de ervaring zo veel beter is. En het lost jou probleem zeker op omdat je scenes kan maken van gewenste niveau. De lamp staat direct op de juiste kleur. Ik zou op marktplkaats een bridge aanschaffen voor 25,-. Lukt het niet heb je hem ook zo weer verkocht.
Daarnaast vindt ik het, en zeker ook mijn vrouw, de HUE app vaak beter om lichten te schakelen.
Nu ja, @RTD78 zijn probleem dan.