Is er een makkelijke manier om de status van verlichting op te slaan ?
Ik heb in mijn woonkamer 12 hue spots en 3 led strips Welke branden in bepaalde kleur en dim-niveau nav een scene in de hue app (al dan niet aangestuurd door homey).
Als de deur bel gaat dan wil ik dat de lampen een keer rood knipperen. Dat laatste heb ik allemaal in een flow wel voor elkaar gekregen. Maar om na het knipperen de lampen weer op de originele kleur te zetten is een hell of a job.
Van alle spotjes apart: het dimniveau, kleur temperatuur, aan/uit, kleurverzadiging opslaan in een variable opslaan en terug zetten in de flow is veel werk.
Is hier een slimmere oplossing voor die ik over het hoofd zie ?
Maar als je ze aanzet, definieer je dan niet ook de kleuren en de intensiteit? Anders zou je ze gewoon opnieuw kunnen aanzetten. Ook handig als er een keer wat misgaat
dank voor de tip. Hier ga ik in het weekend mee aan de gang, kijken of dit doet wat ik wil.
Gedurende de dag kunnen er verschillende SCENES geactiveerd zijn, welke de kleur bepalen.
een keer knipperen is inderdaad een kwestie van uit en 1 sec later weer aan. Maar de rode kleur maakt het moeilijk.
Zelfde principe wil in de tuin gaan gebruiken. Er is een bepaalde scene gestart (kan allerlei verschillende kleuren zijn) zodra Gardena het nodig vindt om de heg te gaan sproeien moet de kleurstrip onder de heg blauw worden zodat we weten dat er gesproeid gaat worden. Na het sproeien wil ik de kleur terug naar de originele kleur.
Als je de spotjes in een apparte flow zet. Is dat een optie? b.v. genaamd “standaard kleur spotjes”, en je roept de flow weer aan nadat ze rood zijn geweest