Kleur Philips Hue lamp opslaan en restoren met variabelen

Hallo allemaal,

Inmiddels ben ik een tijdje aan het knutselen met mijn Homey Pro. Heb al een klein alarmsysteem gebouwd, een rfid-keypad gekoppeld (Acces control Heimdall and Homey), camera gekoppeld, enz.
Er is alleen 1 ding waar ik niet uitkom. Heb het ook in deze post aangehaald: Heu verlichting aan bij beweging en terug naar vorige status

Ik wil bij inschakelen van het alarm, een lamp tijdelijk een andere kleur geven
Situatie:

  • lamp brandt bijvoorbeeld geel
  • ik schakel toezichtmode (Heimdall) in
  • dan wil ik betreffende lamp voor x seconden rood laten kleuren
  • bij uitschakelen toezichtmode betreffende lamp x seconden groen laten kleuren

Gewenst: na die x seconden moet de lamp weer naar oorspronkelijke staat terugkeren.

Probleem:
Ik sla de huidige staat op met variabelen. Zowel de Better Logic app gebruikt als de built-in Logica van Homey. Het opslaan gebeurt goed (zie ik in de Homey developer). Het veranderen van de kleur naar gewenste tijdelijke kleur uiteraard ook.
Als ik dan na x seconden de oorspronkelijke waardes weer wil terugzetten in betreffende lamp, dan krijg ik wel een ander licht, maar niet het oorspronkelijke.

De waardes die ik kan opslaan zijn: hue, verzadiging, temperatuur, dimlevel.

Wat mij opvalt is dat de light_mode in Developer steeds op temperature komt te staan. Wanneer ik handmatig een harde kleurwaarde instel dan schakelt deze light_mode naar color. Wellicht heeft het daar iets mee te maken. Maar ik kan die light_mode niet kiezen in de tags van mijn Hue lamp.

Heeft iemand tips?
Alvast bedankt.
Groeten Sander

2 Likes