Hallo allemaal,
Inmiddels ben ik een tijdje aan het knutselen met mijn Homey Pro. Heb al een klein alarmsysteem gebouwd, een rfid-keypad gekoppeld (Acces control Heimdall and Homey), camera gekoppeld, enz.
Er is alleen 1 ding waar ik niet uitkom. Heb het ook in deze post aangehaald: Heu verlichting aan bij beweging en terug naar vorige status
Ik wil bij inschakelen van het alarm, een lamp tijdelijk een andere kleur geven
Situatie:
- lamp brandt bijvoorbeeld geel
- ik schakel toezichtmode (Heimdall) in
- dan wil ik betreffende lamp voor x seconden rood laten kleuren
- bij uitschakelen toezichtmode betreffende lamp x seconden groen laten kleuren
Gewenst: na die x seconden moet de lamp weer naar oorspronkelijke staat terugkeren.
Probleem:
Ik sla de huidige staat op met variabelen. Zowel de Better Logic app gebruikt als de built-in Logica van Homey. Het opslaan gebeurt goed (zie ik in de Homey developer). Het veranderen van de kleur naar gewenste tijdelijke kleur uiteraard ook.
Als ik dan na x seconden de oorspronkelijke waardes weer wil terugzetten in betreffende lamp, dan krijg ik wel een ander licht, maar niet het oorspronkelijke.
De waardes die ik kan opslaan zijn: hue, verzadiging, temperatuur, dimlevel.
Wat mij opvalt is dat de light_mode in Developer steeds op temperature komt te staan. Wanneer ik handmatig een harde kleurwaarde instel dan schakelt deze light_mode naar color. Wellicht heeft het daar iets mee te maken. Maar ik kan die light_mode niet kiezen in de tags van mijn Hue lamp.
Heeft iemand tips?
Alvast bedankt.
Groeten Sander