Een (hue) lamp tijdelijk in kleur laten veranderen

Ik heb een beetje hulp nodig om een lamp tijdelijk een signaalkleur te geven en daarna weer terug te keren naar de ingestelde kleur (temperatuur). Het idee is dat als de deur van de vriezer in de schuur open staat, een lamp in de huiskamer blauw kleurt. Wordt de deur weer gesloten, dan is het de bedoeling dat de lamp weer terug gaat naar de eerdere kleur en intensiteit instelling (die kan verschillen afhankelijk van de ingestelde hue scene).

Ik kan me voorstellen dat de flow iets wordt dat de trigger is het openen van de duer en dat dan eerst de kleur en intensiteit van een lamp in een variable wordt gezet, dan de lamp kleur en intensiteit wordt aangepast en als de deur weer sluit, de waarden in de opgeslagen variabele weer naar de lamp gestuurd wordt. Zover het idee, maar de uitwerking zit ik mee te knoeien.

Zit ik wel op de goede weg of moet ik het anders aanpassen. Tips zijn zeer welkom. Misschien kan iemand zelf een (advanced) flow delen waar zoiets in verwerkt is.

Nb. uiteraard maakt ik het zo dat als de deur langer dan 1 minuut open is, ik een push bericht ontvang. Maar de lamp laten kleuren is een leuke gadget denk ik :-).

Zeker op de goede weg. Laat maar zien wat je hebt?

@Frank_SPD Misschien kan je iets met de app Zone Memory.