KPN Box 12 met homey verbinden

Beste Homey Team,

Ik heb sinds gisteren een nieuwe KPN router met Supper Wifi. (box 12). heb heel even verbinding gehad met Homey. Maar na 2 uur viel deze weg en krijg hem niet meer gekoppeld. (dus kan niet meer op mn homey komen). Een aantal keer de Homey gereset en de Router opnieuw gereset. Maar heeft niks opgeleverd. Behalve veel ergernis. KPN stuurt mij naar jullie. En wellicht jullie mij weer naar KPN.
Maar wie weet kunnen jullie mij verder helpen? Wat kan ik doen zodat ik de homey toch nog gaat gebruiken?

Dit is het Homey community forum, als je Athom (de makers van Homey) wilt bereiken kun je het beste een mail met je probleem sturen naar support@athom.com

Dat gezegd hebbende: Homey heeft grote problemen met WiFi netwerken die zowel 2.4Ghz als 5Ghz onder dezelfde naam (“SSID”) aanbieden. Als dat iets is dat je (in ieder geval tijdelijk) uit kunt zetten in de KPN box is dat het proberen wel waard (alhoewel het wel vreemd is dat het eerst werkte en daarna niet meer; heb je toevallig ook WiFi repeaters/versterkers in je netwerk zitten?).

Goedendag,

Bedankt voor de snelle reactie.
Ik heb idd ook WiFi versterkers erop aangesloten

@robertklep Dat verhaal van 2.5ghz of 5 GHz en via verschillende mess is bij iedereen verschillend. Die van mij zijn via deco tp link aangesloten en nog steeds geen problemen mee gehad. Werkt fantastisch je moet alleen instellen dat Homey op een deco blijft.

En ook handig is een vaste ip adres.

@HuisCHovens als ik een vast IP adres wil maken van m’n homey. Moet ik eerst verbinding hebben. En dit is niet het geval. (Of zie ik het verkeerd? Want ik kan het MAC adres niet achterhalen van de Homey.)
En ik snap niet wat Deco is

Een Deco is eigenlijk ook een wifi versterker/router hij verbind met meerdere decos voor een mesh netwerk. Dus verdeeld en dat vind Homey niet fijn. Deco is een product van Tp Link.
Vaste ip is lastig aan te maken als je helemaal geen verbinding krijgt met Homey.

Wat gebeurt er als je die wifi versterkers uitzet en Homey koppelen direct aan je modem ?

Jou Homey is ook helemaal up-to-date voordat hij uit viel ? Of was hij firmware aan het update ?

Hij werkt momenteel.
Heb bij de WiFi de ssid uitgezet en werkt nu goed. Zowel 2.4 als de 5.

Bedankt voor alle snelle reacties en hulp!

1 Like

Ik ben nu in een ander huis bij iemand anders een nieuwe Homey aan het koppelen aan een nieuw netwerk met een nieuwe KPN Box 12, maar krijg het niet voor elkaar. Ik heb de 5 GHz uitgezet. Wat kan ik nog meer doen?

Thuis werkte Homey wel op mijn KPN Experia 10…

EDIT: Na op de kop houden toont Homey wel de HomeySetup-XXXX en kan ik ook het gewenste netwerk kiezen, maar hij maakt gewoon niet de koppeling.

Sorry, het is te lang geleden en het werkt nu gelukkig.
Maar zover ik nog weet was het de 5g uitzetten en uiteindelijk had ik verbinding. Zou je graag willen helpen want weet nog wel hoe irritant het was.
Het enige wat ik nog kan herinneren is:
-5g uitzetten
-Homey naast router zetten
-ssd uitzetten
-vaste ip adressen (als je erin komt)

Veel succes en hoop dat het gaat lukken. Het is mogelijk want bij werkt het nu.

SSD uitzetten?

Jep, dit is je WiFi naam weergeven ofzo.
Zat net te googlen maar moet SSID zijn. En die kan je uitzetten. Maar heb dit nooit begrepen want ik blijf hem gewoon zien. Ook al heb ik hem uitgezet

Vrij zeker dat uitzetten van SSID iets is dat je beter NIET kunt doen.

Ik heb op aanraden van iemand even een oude router aan de kabel gehangen en uiteindelijk koppelde Homey daarmee. Daarna kon ik de oude router weer uitzetten en zelfs daarna Homey verplaatsen van stopcontact en toen koppelde hij spontaan aan de KPN Box 12. Opgelost.